پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

راهنمایان گردشگری از استان های مختلف ایران عازم اکسپوی دوبی می شوند

رئیس کانون انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری ایران در موضع گیری گفت: تا قبل از پایان رویداد اکسپوی دوبی، راهنمایان گردشگری از استان های مختلف کشورمان عازم دوبی خواهند شد تا ظرفیت های گسترده گردشگری ایران در ابعاد مختلف را به بازدیدکنندگان معرفی کنند.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ گردهمایی مجازی راهنمایان گردشگری ایران ۱۴۰۰ در دوم اسفندماه، مصادف با ۲۱ فوریه و روز جهانی راهنمایان گردشگری، به همت جامعه انجمن‌های حرفه‌ای راهنمایان گردشگری ایران، به دلیل شیوع سویه اُمیکرون کرونا، به صورت مجازی در سایت آپارات برگزار شد.

در این گردهمایی که با پیام سیدعزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همچنین علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری این وزارتخانه، آغاز شد، تورگردانانی از سراسر کشور حضور یافتند.
محسن حاجی‌سعید، رئیس کانون انجمن‌های صنفی و جامعه انجمن‌های حرفه‌ای راهنمایان گردشگری ایران، ضمن تبریک ۲۱ فوریه، در مورد بیمه راهنمایان گردشگری، گفت: مسئله بیمه راهنمایان گردشگری مطالبه ۲۰ ساله تشکل‌های صنفی راهنمایان بود که از سال گذشته به موفقیت رسیده است و حالا بیش از هزار نفر مشمول بیمه اقشار خاص شده‌اند. نکته مهم این است که امسال برای اولین بار ما حمایت مستقیم دولت را داریم که بخش ویژه‌ای از سوی دولت در لایحه بودجه برای این مسئله در نظر گرفته شده است.
رئیس کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری ایران در ادامه گفت: جامعه انجمن‌های حرفه‌ای از سال ۹۴ توسط سازمان وقت میراث‌فرهنگی پیگیری می‌شد و از ۲ سال گذشته تمرکز بیشتری رو تشکیل این جامعه شده است. ما موفق شدیم در سال گذشته به حد نصاب لازم برای قرار گرفتن در سطح ملی برسیم. تشکیل جامعه انجمن‌های حرفه‌ای راهنمایان گردشگری بالاخره در دی ماه امسال با حضور ۲۴ تشکل جشن گرفته شد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت بالای اکسپوی دبی ۲۰۲۰ گفت: حضور راهنمایان گردشگری در اکسپوی دبی که با تایید و حمایت آقای شالبافیان انجام شد، به این منظور بود که از ظرفیت آنها برای معرفی ایران به بازدیدکنندگان اکسپو استفاده کنند. تاکنون از ۲۰ استان مختلف راهنمایان گردشگری منتخب به اکسپوی دبی، بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی دنیا، اعزام شده‌اند. این اتفاق بسیار کمک‌کننده بود تا راهنمایان گردشگری فرصت معرفی ایران را به بهترین شکل داشته باشند.
حاجی‌سعید ضمن تشکر از حضور داوطلبانه راهنمایان گردشگری در این رویداد، اعلام کرد: قرار است تا قبل از پایان رویداد اکسپوی دبی، راهنمایان گردشگری از سایر استان هم به تدریج اعزام خواهند شد تا بتوانند تمام ظرفیت‌های گردشگری کشورمان را به بازدیدکنندگان این نمایشگاه بزرگ معرفی کنند.
حاجی‌سعید در پایان اعلام کرد: از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، موزه ملک و فرهنگسرای گردشگری بوم‌اندیش تشکر می‌کنم و امیدوارم در سال‌های بعد بتوانیم به صورت حضوری این رویداد را برگزار کنیم.
در ادامه، سفرای دانمارک و اسپانیا هم به صورت تصویری در این جلسه حاضر شدند. جسپر وار، سفیر دانمارک در تهران، ضمن تبریک  روز بین‌المللی راهنمایان گردشگری، گفت:‌ من و همسرم چندین ماه است که در ایران اقامت داریم و در طول این مدت به شهرهای مختلفی سفر کرده‌ایم. در اصفهان، کاشان، شیراز و… با کمک راهنمایان حرفه‌ای ایرانی گشتیم و کمک راهنمایان باعث شد که تجربه خوبی و کاملی از این سفرها برایمان به یادگار بماند. امیدوارم همه عاشقان گردشگری بتوانند با کمک این راهنمایان حرفه‌ای از ایران دیدن کنند و از این ظرفیت عظیم بهره‌مند شوند.
آنخل لوسادا فرناندز، سفیر اسپانیا در تهران، هم به صورت مجازی روز ۲۱ فوریه، روز جهانی راهنمایان گردشگری، را تبریک گفت و اعلام کرد: خیلی خوشحالم که در این روز در بین راهنمایان گردشگری حضور دارم. راهنمایان گردشگری سفیران واقعی هر کشوری هستند که به خارجی‌ها دانش، فرهنگ  و تاریخ هر کشور را معرفی می‌کنند. متاسفانه پاندمی کرونا ضربه مهلکی به گردشگری وارد کرده است، اما با پایان آن، باید چشم به راهنمایان گردشگری داشت. به عنوان سفیر اسپانیا، من معتقدم از طریق گردشگری می‌توان ارتباطات دو طرفه بین ملت‌ها را تقویت کرد. ایران با میراث فرهنگی غنی‌اش می‌تواند این روابط را با اسپانیا و هر کشور دیگری تقویت کند.

 

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *