چ٫ اردیبهشت ۵ام, ۱۴۰۳
دهه+کرامت

راه اندازی اتوبوس گردشگری زیارت در مشهد

معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از برنامه قرار زیارت امام رضا (ع) در دهه کرات خبر داد که در این برنامه هر روزه اتوبوس های گردشگری به سمت حرم حرکت می کنند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، “حسین باغگلی” درخصوص برنامه‌های دهه کرامت، اظهار کرد: مجموعه متنوعی از اقدامات در دست اجرا است و امسال شرایط خاصی به جهت رحلت امام خمینی (ره)، قیام ۱۵ خرداد و ولادت حضرت معصومه (س) و میلاد امام رضا (ع) وجود دارد.
وی افزود: در ایام دهه کرامت آذین‌بندی شهری به صورت ویژه بعد از چهارده و ۱۵ خرداد انجام می‌شود، در میلاد حضرت معصومه (س) چند رویکرد اساسی در طراحی برنامه‌ها داریم؛ رویکرد اول برگزاری برنامه‌ها در محلات اجتماع مردم است. در گذشته سیاستی مبنی بر ارائه برنامه‌ها در فرهنگسراها وجود داشت اما در دوره جدید به سمت حضور در موقعیت‌های تجمع عمومی حرکت کرده‌ایم و رویکرد ویژه ما برگزاری برنامه‌های کلان شهری در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه‌ای با همان کیفیت سابق است.

اکران ویژه روز دختر با هدف خانواده و توجه به نعمت دختران

معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: همچنین اکران ویژه روز دختر با هدف خانواده و توجه به نعمت دختران است، مخاطب کلیدی این برنامه پدران هستند زیرا معتقد هستیم از نظر تربیتی توجه به دختران و رابطه دختران و پدران به میزان لازم عاطفی نیست.
باغ‌گلی ضمن اشاره به اینکه رویکرد جدی برای دهه کرامت افزایش سهم مردمی در آذین‌بندی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی و فرهنگی است، خاطرنشان کرد: شاید یکی از آفت‌های اصلی که حوزه فرهنگی را تهدید می‌کند، به‌ویژه در مناسبت‌های مذهبی این است که این ایام کم کم وجه دولتی پیدا کرده است درحالی که زمینه‌سازی برای شادی مومنانه و انسجام مومنین در این ایام اهمیت دارد و ما نیز به آنان کمک خواهیم کرد.

افتتاح اکران فیلم بدون قرار قبلی در مشهد همزمان با میلاد امام رضا (ع)

وی اضافه کرد: درحال رایزنی برای افتتاح اکران فیلم بدون قرار قبلی در مشهد همزمان با میلاد امام رضا (ع) هستیم و در روز دختر نیز برنامه‌ای برای دختران موفق در بوستان ریحانه با مشارکت تشکل‌های فرهنگی و خیرین برگزار می‌شود.

تبدیل مجموعه احادیث امام رضا(ع) به رباعی توسط شاعر مشهدی

معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: همچنین برنامه اختتامیه استقبال از بهار ۱۴۰۱ و افتتاحیه استقبال از بهار ۱۴۰۲ در دهه کرامت برگزار می شود، در اکران های شهری که از ۱۶ خرداد ماه به بعد، به مناسبت میلاد امام رضا (ع) انجام می شود، تلاش شده از زبان هنر استفاده کنیم و مجموعه احادیث این حضرت توسط شاعر مشهدی به رباعی تبدیل شود.
باغ‌گلی بیان کرد: برنامه‌های دهه کرامت در چند حوزه تعریف می‌شود که یکی از آن‌ها استقبال و بدرقه زائرین است که در این راستا ایستگاه ‌های استقبال از زائر در پنج مبادی ورودی شهر راه‌اندازی و راهبری شده است؛ همچنین ایستگاه‌های بدرقه زائرین در پایانه مسافربری مشهد و ایستگاه راه‌آهن برپا می‌شود که گروه هدف آن نوجوانان هستند و هدایای متبرکی به آنان اهدا می شود که این کار اثری مطلوب و خاطره ویژه ای را برای آنان ایجاد می‌کند.

برنامه قرار زیارت ویژه زیارت امام رضا (ع)

وی با بیان اینکه سامانه مشارکت اجتماعی برای ثبت نام تشکل‌ها ایجاد شده که تاکنون ۵۰۰ تشکل و مسجد در این سامانه ثبت نام کرده‌اند؛ ادامه داد: یکی از برنامه‌های ویژه دهه کرامت، برنامه قرار زیارت ویژه زیارت امام رضا (ع) توسط ۱۵ دستگاه اتوبوس به صورت روزانه است. به دنبال این هستیم تا خط قرار زیارت را نهادینه کنیم.
معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در خصوص افتتاح دو پروژه در دهه کرامت، بیان کرد: ره‌باغ حضرت زهرا(س) با مساحت حدود دو هکتار و اعتبار هشتصد میلیارد تومانی و بازگشایی خیابان‌های پادگان ارتش در دهه کرامت افتتاح می‌شود، در آینده نیز المان تعاملی با هدف شناخت و معرفی بیشتر حضرت فاطمه زهرا (س) در این ره‌باغ نصب خواهد شد.

همایش بزرگ ویلچررانی در پارک ملت مشهد

باغ‌گلی خاطرنشان کرد: همچنین به والدیتی که در روز میلاد حضرت معصومه اسم فرزندان خود را معصومه و در میلاد امام رضا (ع)، رضا بگذارند؛ پس از تایید استعلام ثبت احوال، هدایایی اهدا خواهد شد. از دیگر برنامه‌های ما در ایام دهه کرامت می‌توان به رونمایی از دو کلان پروژه در معاونت فرهنگی اشاره کرد که شامل “باشگاه باهم” ویژه زوج‌های جوان و “باشگاه مانا” ویژه کسب مهارت های اجتماعی به نوجوانان انقلابی امروز اشاره کرد. همچنین همایش بزرگ ویلچررانی در پارک ملت مشهد، اجرای طرح پویش “سفیر مهربانی” در سطح ملی ویژه زائران نوجوان، اختتامیه مسابقات جام رمضان و اختتامیه طرح «مشهد مهربان» در جهت آزادسازی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد برگزار می شود.
وی افزود: در حوزه حمل‌ونقل نیز در روز میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) به صورت خاص، از نماز صبح تا بعد از نماز مغرب و عشا، تعداد اتوبوس‌های منتهی به حرم‌مطهر افزایش پیدا کرده و سرخط زمانی کاهش پیدا می‌کند.
معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: در زمینه فضاسازی شهری و تبلیغات محیطی اقداماتی نظیر اجرای طرح پویش محله رضوی در هشت محله، تعویض پرچم‌های رو پل و میادین، اکران تبریک دهه کرامت در المان‌های خورشیدی، اکران طرح تبریک دهه کرامت در چراغ‌های گوبو، رفع نواقص کلیه آذین‌بندی‌ها و ریسه‌های چراغانی، نظافت و شست‌وشوی ایستگاه‌های اتوبوس، اکران شهری و فضاآرایی، نورافشانی، پاتوق سرود و تولید سزود ویژه روز دختر پیش‌بینی شده است.

همکاری چهار جانبه شهرداری، آستان قدس، اوقاف و میراث فرهنگی

باغ‌گلی عنوان کرد: با همکاری چهارجانبه شهرداری، آستان‌قدس، اوقاف و میراث فرهنگی، در نظر داریم به صورت آزمایشی یک دستگاه اتوبوس سه روز در هفته از مبدا حرم‌مطهر به سمت یکی از امام‌زادگان شهر مشهد، زائران را جابه‌جا کند؛ همچنین به دنبال این هستیم تا خط گردشگری زیارت را ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید:

افزایش قیمت هتل ها در مشهد طبیعی است!

برقراری پرواز مستقیم میان مشهد-دمشق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *