س٫ فروردین ۲۸ام, ۱۴۰۳

راه اندازی اپلیکیشن موبایلی برای معرفی “موزه ملی تمدن مصر”

مقام های گردشگری مصر از راه اندازی یک اپلیکیشن موبایلی جهت معرفی موزه ملی تمدن مصر و رونق بازدید گردشگران از این موزه خبر دادند.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ احمد غنیم، مدیر اجرایی شورای موزه ملی تمدن مصر، عصر دیروز دوشنبه، ۲۹ آذر، در نشست شورای اداری این موزه که با حضور خالد العنانی، وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر، در مقر این موزه در شهر فسطاط، برگزار شد، با اشاره به اینکه این موزه در رأس برنامه‌های گردشگری مصر قرار دارد، گفت که شمار زیادی از شخصیت‌ها و مسئولان کشورهای خارجی و همچنین تعداد زیادی از دانش‌آموزان مدارس در قالب اردوهای دانش‌آموزی از این موزه بازدید می‌کنند.

العنانی و سایر اعضای شورا نیز در این نشست تأکید کردند که چنین بازدید‌هایی موجب افزایش حس تعلق و تقویت آگاهی در زمینه گردشگری و باستان‌شناسی برای دانش‌آموزان مدارس می‌شود.

غنیم همچنین به راه‌اندازی اپلیکیشن موبایلی برای معرفی موزه اشاره کرد و گفت: اپلیکیشن NMEC با همکاری شرکت IPMagiX در راستای استفاده از آخرین فناوری‌ها برای ارتقای موزه به شیوه‌ای جدید و کمک به بازدیدکنندگان به منظور آشنایی با موزه و آثار باستانی موجود در آن تولید شده است.

وی توضیح داد که این اپلیکیشن نقشه‌ داخلی موزه، نمای کلی از برخی مکان‌های موجود در آن و جزئیات برخی آثار باستانی را ارائه می‌کند و امکان درخواست مجوز برای بازدید از کارگاه مرمت آثار و هدایت بازدیدکنندگان به سایت رزرو بلیط موزه از دیگر قابلیت‌های آن است.

غنیم اظهار کرد که شماره نخست خبرنامه الکترونیکی موزه نیز به دو زبان عربی و انگلیسی منتشر شده و در آینده به صورت فصلی منتشر خواهد شد. علاوه بر آن، یادداشت تفاهمی بین این موزه و موزه ملی تاریخ آلبانی در اکتبر گذشته با هدف حمایت از همکاری مشترک و تبادل تجربیات به امضا رسیده است.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *