چ٫ اردیبهشت ۵ام, ۱۴۰۳
بزرگترین قطار گردشگری

راه اندازی بزرگترین قطار گردشگری جهان در سوئیس

بزرگترین قطار گردشگری مسافربری جهان به طول ۱.۹ کیلومتر در کشور سوئیس راه اندازی شده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، شرکت راه آهن ملی سوئیس بلندترین رام قطار گردشگری مسافری تاریخ به طول ۱.۹ کیلومتر با بیش از ۱۰۰ سالن مسافری و لکوموتیو را در مسیر پردا – برگوئن در این کشور راه اندازی کرد.

بر اساس این گزارش، مسیر ریلی یاد شده در سال ۲۰۰۸ به عنوان آثار بشری جهانی در فهرست یونسکو قرار گرفته و به دلیل عبور از ۲۲ تونل و ۴۸ پل ریلی که همگی در مناطق کوهستانی قرار دارند، در زمره مسیرهای خاص و عجایب صنعت ریلی جهان به حساب می آیند.

در همین راستا، راه اندازی طولانی ترین قطار مسافری جهان در این مسیر، رویدادی بزرگ برای راه آهن سوئیس (RR) بوده و آنطور که «رناتو فاشیاتی» مدیرعامل راه آهن سوئیس عنوان کرده، راه اندازی چنین قطاری به منزله نشان دادن میزان پیشرفت و توانایی صنعت ریلی این کشور طی ۱۷۵ سال گذشته محسوب می شود.

گفتنی است، راه اندازی قطارهای بزرگ و عبوری از مسیرهای خاص در کشورهای مختلف از جمله جاذبه های گردشگری برای توریست های بین المللی طی سال های اخیر به حساب آمده که علاوه بر افزایش جاذبه های گردشگری ریلی، مسافران را با میزان پیشرفت، توانایی و اعتماد پذیری راه آهن های این کشورها آشنا می سازد.

در ایران نیز طی دو سال گذشته و به همت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و همکاری یونسکو، بسیاری از مسیرهای ریلی از جمله راه آهن بیشته در استان لرستان و پل ورسک علاوه بر شبکه سراسری راه آهن به ثبت میراث جهانی یونکو در آمده که در حال حاضر، قطار گردشگری تهران – شیرگاه هر هفته پذیرای گردشگران علاقمند برای سفری یک روزه از ایستگاه راه آهن تهران به سمت ایستگاه شیرگاه در استان مازندران است.

بیشتر بخوانید:

اعلام آمادگی کشور سوئیس برای همکاری در حوزه گردشگری با ایران

سوئیس پروازهای هنگ کنگ را به دلیل قوانین قرنطینه کاهش داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *