ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳
موزه نسخ خطی

راه اندازی موزه آثار نسخ خطی علما در ایلام

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از راه اندازی موزه نسخ خطی علما در این شهر بعد از بررسی و پایان مطالعات بر روی این نسخ خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ فرزاد شریفی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: با انجام رایزنی‌های انجام شده با امور کتابخانه‌ها و حوزه هنری و نظر موافق این دستگاه‌ها پیشنهاد ایجاد موزه نسخ خطی علما در جلسه شورای فرهنگ عمومی مطرح شد.

وی افزود: تعداد قابل توجهی از نسخ خطی برخی علما چون حضرات آیات مرعشی، اعزجی، واسطی و حیدری ایلامی در استان‌های ایلام و قم موجود است که عمده این آثار به خط عربی و در خصوص مسائل علمی، دینی و فقهی است که باید به زبان فارسی ترجمه شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی بیان کرد: با ترجمه این نسخ خطی دانش پژوهان از این آثار به عنوان منابع معتبر می‌توانند استفاده کنند.

شریفی از راه اندازی موزه نسخ خطی علما خبر داد و گفت: با همکاری حوزه هنری و امور کتابخانه های استان راه اندازی موزه نسخ خطی علما در جلسه شورای فرهنگ عمومی مطرح شد.

وی ادامه داد: با پایان یافتن فاز مطالعات و اسکن نسخ خطی و پیدا کردن مکان مناسب روند ایجاد این موزه در سال جاری اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و سوغاتی های ایلام

پوشش دهی صنعتگران حوزه صنایع دستی توسط تامین اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *