ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

روستای “برغان” البرز چهاردهمین روستای هدف گردشگری کشور شد

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی استان البرز ضمن اشاره به ظرفیت های گردشگری روستای “برغان” اعلام کرد این روستا در فهرست روستا های هدف گردشگری کشور قرار گرفته است.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، رحیم خاکی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۹۷۹ روستای هدف گردشگری کشور در طرح ارزیابی و رتبه‌بندی روستاهای هدف گردشگری بر اساس چهار شاخص جاذبه‌، زیرساخت‌، توسعه گردشگری و پایداری مورد بررسی قرار گرفتند.

وی افزود: از این تعداد، ۳۰ روستا در کشور به عنوان برترین روستاهای هدف گردشگری معرفی شدند که روستای برغان در ساوجبلاغ رتبه چهاردهم را کسب کرد و در زمره روستاهای گروه A، به معنای روستاهای هدف گردشگری توسعه یافته قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز بیان کرد: روستای صالحیه نظرآباد نیز در بعد توسعه گردشگری رتبه سوم ملی را کسب کرد.

روستای برغان در ۱۳ کیلومتری کرج قرار گرفته و دارای بافت قدیمی و باغ‌های فراوان است که در تمام فصول سال به ویژه بهار و تابستان می‌تواند پذیرای گردشگران باشد.

حسینیه اعظم برغان که هر ساله تعزیه قدیمی ایام محرم در آن برگزار می‌شود، پل تاریخی برغان، چنار کهنسال مسجد جامع، درخت پیر سپیدار و تپه باستانی قلعه کش‌کلا از جمله آثار بی‌نظیر این روستا هستند.

بازار برغان در زمره قدیمی‌ترین بازارهای استان البرز قرار دارد که در گذشته مرکز تجارت محصولات کشاورزی پنبه و نظایر آن بوده است. آلوی برغان، گردو، عسل، توت، گوجه و لبنیات از سوغات معروف این منطقه هستند. ‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *