س٫ اردیبهشت ۱۱ام, ۱۴۰۳

رکورد زنی ترکیه در جذب گردشگر خارجی در سال ۲۰۲۲

نزدیک به ۲۳ میلیون بازدید کننده خارجی برای کشور ترکیه طی هفت ماه سال جاری ثبت شده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، ترکیه در هفت ماهه اول سال بیش از ۲۳ میلیون بازدید کننده خارجی جذب کرده است و این رقم نشان از افزایش سالانه ۱۲۸.۲۸ درصدی توریست در این کشور دارد.

بر اساس آمار وزارت فرهنگ و گردشگری آلمان، آلمانی ها با نزدیک به ۳ میلیون گردشگر بیشترین تعداد بازدیدکنندگان خارجی را در ماه های ژانویه تا ژوئیه را شامل می شوند.

پس از آلمانی ها، روس ها با ۲.۱ میلیون و بریتانیایی ها با ۱.۸ میلیون نفر بیشترین تعداد گردشگران خارجی به ترکیه را شامل می شوند.

استانبول، بزرگترین شهر ترکیه از نظر جمعیت و بهترین مقصد گردشگری، پذیرای ۳۶.۹ درصد از کل بازدیدکنندگان خارجی یا ۸.۵ میلیون نفر بوده است.

شهر تفریحی معروف ترکیه آنتالیا با ۲۷.۶ درصد یا جذب بیش از ۶.۳ میلیون گردشگر در جایگاه دوم قرار گرفت. ادیرنه در شمال غربی ترکیه، هم مرز با بلغارستان و یونان، با سهم ۱۰.۹ درصدی و جذب ۲.۵ میلیون بازدیدکننده،از دیگر شهرهای توریست پذیر این کشور بوده استو

بر اساس داده های موسسه آمار ترکیه درآمدهای گردشگری این کشور ۱۹۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به ۸.۷۲ میلیارد دلار در آوریل تا ژوئن رسیده است.

مهمت ارسوی، وزیر فرهنگ و گردشگری پیش از این گفته بود که کشور ترکیه قصد دارد ۳۷ میلیارد دلار درآمد گردشگری و ۴۷ میلیون گردشگر در سال جاری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *