چ٫ اردیبهشت ۱۲ام, ۱۴۰۳

افتتاح پل کابلی آستانه اشرفیه در هفته دولت

پس از ۱۸ سال تلاش و کار کارگران ، با ضرب الاجلی که استاندار گیلان داده بود بالاخره پل کابلی آستانه اشرفیه در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، پل ورودی آستانه‌اشرفیه در سال ۱۳۴۷ توسط یک شرکت آلمانی ساخته و به دلیل سازه بتنی و فلزی دارای استحکام بسیار زیاد بوده به حدی که می‌تواند باری در حدود ۱۰ تن را بر روی سازه خود تحمل کند.

پس از گذشت بیش از نیم‌قرن از زمان احداث، پایه‌های این پل دچار پوسیدگی و فرسودگی شده که با توجه به تردد مسافران و گردشگران بسیار و رشد روزافزون جمعیت، دیگر جوابگوی حجم سنگین ترافیک نیست.

یکی از مشکلاتی که مسؤولین وزارت راه و شهرسازی چه در دولت‌های قبلی و چه در این دولت با آن درگیر بوده‌اند هزینه نگهداری و تعمیر سازه و پایه‌های این پل به دلیل عمر طولانی آن است به همین منظور، مسؤولین وزارت راه و شهرسازی در سال ۱۳۸۰ برای رهایی از پرداخت این هزینه، به فکر طراحی و احداث سازه و پل جدید در کنار این پل افتادند.

سازه اصلی این پل به‌ صورت کابلی و به شکل یک کشتی با یک دهنه ۱۵۹ متری است که نخستین کار عملیاتی برای ساخت این پل در سال ۱۳۸۰ و با برآورد مالی در حدود ۶ میلیارد تومان توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز به فعالیت کرد.

در همین خصوص معاون عمرانی استانداری گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه تکمیل پل کابلی آستانه اشرفیه یکی از اولویت‌های مهم دولت در استان گیلان است، اظهار کرد: این پل یکی از مهم‌ترین پروژه‌های استان گیلان می‌باشد که ۱۳ سال از آغاز ساخت آن می‌گذرد لذا یکی از اولویت‌های مهم دولت در این استان تکمیل پل کابلی آستانه اشرفیه است.

مسعود کاظمی با اشاره به پیگیری‌های فراوان در خصوص تکمیل پل کابلی آستانه اشرفیه توسط استاندار گیلان گفت: قبل از سفر رئیس‌جمهور به گیلان میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پل کابلی آستانه اشرفیه به صورت نقد مشخص کرده و از حالت اسناد خزانه‌ای خارج شد.

وی از افتتاح پل کابلی آستانه اشرفیه در هفته دولت خبر داد و افزود: حسب ضرب‌الاجل استاندار گیلان مبنی بر تکمیل پل کابلی آستانه اشرفیه در هفته دولت، پیمانکار به صورت سه شیفته مشغول به کار شده و بعد از ۱۳ سال آرزوی دیرینه مردم این شهرستان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون عمرانی استانداری گیلان با تاکید بر لزوم توجه به آزادسازی دو طرف مسیر پل کابلی آستانه اشرفیه بیان کرد: با تلاش مسؤولان استانی و شهرداری آستانه‌اشرفیه، بخش اعظمی از دو طرف مسیر پل کابلی آزادسازی شده و هیچ مشکلی برای افتتاح این پل وجود ندارد.

بیشتر بخوانید :

نامگذاری ۱۵ شهریور به عنوان روز ملی آستارا

ممنوعیت ورود سگ به طرح‌های گردشگری تالش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *