ش٫ اردیبهشت ۲۹ام, ۱۴۰۳

زیرساخت های گردشگری نپال جان سالم به در بردند

مقامات گردشگری نپال اعلام کردند: زلزله آسیبی به زیرساخت های گردشگری و اماکن تاریخی این کشور وارد نکرده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، نپال پس از زلزله نیمه‌شب جمعه ۳ نوامبر، همچنان یک مقصد امن برای گردشگران است. دست‌اندرکاران گردشگری از مردم می‌خواهند بدانند که مرکز زمین لرزه دور از کانون‌های معمولی توریستی در کشور بوده است و هیچ بازدیدکننده‌ای آسیب ندیده یا متوجه زلزله نشده است و بیشتر آن‌ها فقط در اخبار متوجه این موضوع شده‌اند.

اعضای بخش شبکه جهانی گردشگری (WTN) نپال در کاتماندو گرد هم آمدند تا راهی برای انتقال حقایق به بازدیدکنندگان پیدا کنند. این افراد با سهامداران اتحاد با هم برای گردشگری (TFT) در نپال ملاقات کردند.

پانکاج پرادهانانگ، رئیس WTN نپال در بیانیه مطبوعاتی منتشر شده توسط شعبه نپال توضیح داد: با کمال تاسف گزارش می‌دهیم که کانون این زمین لرزه در حوالی جاجارکوت بوده و تلفات جانی و مجروحین قابل توجهی در پی داشته است. قلب ما برای مردم آسیب‌دیده از این فاجعه می‌تپد و فکر ما با خانواده‌هایی است که عزیزان خود را از دست داده‌اند.

او ادامه داد: متاسفانه، گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از آن است که حدود ۱۵۰ نفر در جاجارکوت و منطقه همجوار رکوم غربی جان خود را از دست داده‌اند و افراد زیادی نیز زخمی شده‌اند. تلاش‌های امداد و نجات برای کمک به ساکنان مناطق آسیب‌دیده در حال انجام است.

رئیس WTN نپال با اشاره به عدم وارد آمدن خسارت به مناطق محبوب گردشگران مانند کاتماندو، پوخارا و چیتون، از تأیید ایمنی مهمانان و تیم‌های اعضای WTN ابراز خرسندی کرد و گفت: هیچ مسافر بین‌المللی یا خارجی در میان مجروحان یا کشته‌شدگان گزارش نشده است.

شایان ذکر است که با وجود پتانسیل گردشگری فوق‌العاده در غرب نپال، گردشگران بسیار کمی معمولا به این منطقه سفر می‌کنند.

پرادهانانگ در انتها گفت: ما همبستگی خودمان با جوامع محلی در مناطق آسیب‌دیده را حفظ می‌کنیم و از نزدیک با انجمن‌های گردشگری محلی و مقامات برای ارائه حمایت و امداد به قربانیان همکاری می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *