د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

ساخت نخستین جزیره هوش مصنوعی تاریخ در آب های بلژیک

دانشمندان از راهندازی نخستین جزیره مبتنی بر هوش مصنوعی تاریخ در ۴۵ کیلومتری آبهای بلژیک خبر دادند و اعلام کردند: تا دوسال دیگر این پروژه به اتمام خواهد رسید.

به گزارش توریسم اینترنشنال، جزیره مورد نظر دارای مزارع بادی جدید و اتصال‌دهنده‌های اضافی از دو کشور بریتانیا و دانمارک است که می‌تواند سیستم برق خشکی بلژیک را تامین کرده و توسط هوش مصنوعی مدیریت شود. تین ون استراتن وزیر انرژی بلژیک در این باره گفته است: بلژیک یکی از پیشگامان در توسعه نیروگاه‌های بادی دریایی و فراساحلی بوده است. اکنون جزیره مورد نظر نیز با افزایش ۴ برابری ظرفیت بادی دریایی قصد دارد انرژی تولید شده را انتقال دهد. همچنین وجود این جزیره در بلژیک و با احداث جزیره هوش مصنوعی امکان ایجاد اتصالات جدید با کشورهای احاطه شده توسط دریای شمال را فراهم خواهد کرد.

جزیره انرژی بلژیک قرار است به یک قطب انرژی بادی فراساحلی تبدیل شود که از طریق آن انرژی پایدار و مقرون به صرفه برای ساکنان این کشور فراهم خواهد شد. شرکت الیا در حال حاضر طراحی جزیره مورد نظر را انجام می‌دهد و قرار است در اواخر سال جاری آن را ارائه کند. همچنین ساخت این جزیره توسط متخصصان خارجی انجام خواهد شد. علاوه بر آن با همکاری دیگر متخصصان برنامه‌هایی برای تغییر یا اضافه کردن تنوع زیستی در جزیره و یا اطراف آن نیز انجام می‌گیرد. به گفته این شرکت این پروژه حدود ۲ سال طول می‌کشد و احتمالاً تا اوت ۲۰۲۶ ساخت آن ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *