پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳
سازمان اکو

سازمان اکو به دنبال ترویج و حمایت از گردشگری

ترویج و حمایت از گردشگری در لیست برنامه های سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) قرار گرفته است.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛خسرو نوذری شامگاه دوشنبه در جریان بازدید از نمایشگاه فرهنگ ایران در جزیره کیش اظهار داشت: متاسفانه شیوع ویروس کرونا تاثیر بسیار منفی بر عرصه گردشگری داشت اما با این وجود سازمان اکو همچنان حمایت خود را صنعت پرجاذبه گردشگری انجام می‌دهد.

وی بیان داشت: گردشگری فرهنگی یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های گردشگری است که باعث فعالیت‌های گوناگون ذیل چتر صنعت توریسم می‌شود.

نوذری با بیان اینکه اکو در کنار فعالیت‌های مختلف توجه ویژه‌ای به توسعه گردشگری فرهنگی بین کشورهای عضو دارد، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته اکو نامگذاری پایتخت‌های گردشگری بین کشورهای عضو را آغاز کرده و در حال حاضر دبیرخانه اکو با همکاری ایران در حال رایزنی برای برگزاری مراسم اعلام پایتختی شهر اردبیل به عنوان پایتخت در سال ۲۰۲۳ هستند.

دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی (اکو) با اشاره به نبود زیرساخت‌های مناسب گردشگری در کشورهای عضو این سازمان با وجود داشتن ظرفیت‌های بسیار، گفت: باید برای توسعه بخش گردشگری، تمام کشورهای عضو نسبت به توسعه زیرساخت‌های این حوزه توجه ویژه داشته باشند.

به گفته وی چهارمین اجلاس وزرای گردشگری کشورهای اکو در اول نوامبر سال ۲۰۲۲ در شهر سمرقند برگزار و انتظار می‌رود که در این نشست نقشه راه تسهیل و توسعه پایدار گردشگری کشورهای عضو در دوران پسا کرونا تدوین شده و ایجاد ابتکارات مورد نیاز در زمینه اقتصادی، حمل و نقل، بازاریابی، برند سازی، تسهیل صدور روادید و استانداردهای خدمات گردشگری مورد توجه قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

چشم انداز وقوع تورم ۸۱ درصدی در اقتصاد ترکیه

آغاز تلاش ها برای رونق گردشگری در لبنان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *