ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

سد “حوضیان”مکانی مناسب برای توسعه گردشگری در لرستان است

مدیر اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی لرستان گفت:سد “حوضیان” مکانی مناسب برای تفریحات آبی و جذب گردشگر است که باید بیشتر به ظرفیت های آن توجه شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال،وی ادامه داد: باتوجه‌ به ظرفیت‌های ویژه این منطقه همچنین فاصله سد تا شهر الیگودرز، امکان توسعه گردشگری ورزشی در این شهرستان وجود دارد.

وی بیان کرد: الیگودرز یکی از شهرستان‌های مستعد لرستان در زمینه جذب گردشگر است و با وجود منابع آبی مناسب و آب‌ و هوای مطلوب، ظرفیت های منحصربه‌ فردی در خصوص طبیعت‌گردی و گردشگرپذیری دارد که می‌توان از این فرصت برای توسعه هرچه بیشتر گردشگری و رونق اقتصادی منطقه بهره برد.

حسن‌پور گفت: سد حوضیان از سدهای مخزنی با ظرفیت آبگیری ۳۰ میلیون مترمکعب در شهرستان الیگودرز به‌عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، کلیدی و با اهمیت در برنامه‌های عملیاتی استان لرستان معرفی شده است.

وی اضافه کرد: طرح گردشگری سد حوضیان شامل احداث هتل، اقامتگاه بوم‌گردی، واحدهای پذیرایی، مجموعه تفریحات آبی و فروشگاه‌های صنایع‌دستی می باشد که باتوجه‌به آماده‌بودن زیرساخت‌ها و شرایط اقلیمی مناسب منطقه در دستور کار کارگروه گردشگری استان قرار گرفته است.

سد حوضیان که در یک کیلومتری شهرستان الیگودرز و بر روی رودخانه حوضیان قرار دارد با طول تاج ۵۳۳ متر، عرض تاج ۱۰ متر و ارتفاع ۷۳ متر از نوع خاکی سنگ ریزه‌ای با هسته رسی است و بهره‌برداری رسمی از آن اردیبهشت ۱۳۹۵ آغاز شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *