ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

سرمایه‌گذاری ۱۲۵ هزار میلیارد تومانی در پروژه های گردشگری خراسان رضوی

معاون سرمایه‌گذاری اداره گردشگری و میراث فرهنگی خراسان رضوی اعلام کرد: تاکنون بیش از ۲۰۰ طرح گردشگری در استان در حال اجرا است و حدود ۱۲۵ هزار میلیارد تومان در آنها سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: تعداد طرح های در دست ساخت، تبدیل و توسعه  خراسان رضوی حدود ۲۱۰ طرح است که حجم سرمایه‌گذاری این تعداد طرح با احتساب قیمت زمین، ساختمان، مجوز‌ها و تجهیزات ۱۲۵ هزار میلیارد تومان است.

احمد دیناری  با بیان اینکه در طول دوران ساخت تا زمان بهره‌برداری این طرح ها برای ۲۷ هزار نفر شغل موقت ایجاد می‌شود افزود: به طور کلی میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح ها در سطح استان حدود ۵۰ درصد است و در حال حاضر جایگاه نخست را در میان استان‌های کشور از نظر حجم سرمایه‌گذاری طرح ها نیز به دست آوردیم.

وی گفت: بهره برداری از این طرح ها به صورت مستمر و در سال‌های مختلف پیش رو صورت می‌گیرد و زمان آن در ارتباط مستقیم با شرایط بازار، اندازه و حجم سرمایه گذاری آنهاست.

معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی افزود: نکته دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که امسال تعهد ثبت اشتغال مان در سامانه رصد تا پایان آبان ماه  ۲۰۰۰ نفر بود و پیش‌بینی می‌کنیم که از ابتدای آذرماه تا انتهای سال این تعداد به ۲۵ درصد افزایش پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *