د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳
قبرس

سرمایه گذاری در قبرس از طریق خرید ملک

قبرس شمالی از مهمترین مناطق برای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک می باشد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛یکی از انواع سرمایه گذاری‌های سودآور و مطمئن، خرید ملک در قبرس شمالی است. به طوری که این نوع سرمایه گذاری به عنوان پر طرفدارترین روش مهاجرت و اخذ اقامت این کشور، شناخته می‌شود.

معرفی کشور قبرس شمالی

قبرس شمالی در همسایگی کشور ترکیه و در بخش شمالیِ جزیره‌ی زیبای قبرس قرار دارد. این کشور بی‌نظیر، در قسمت شرقی دریای مدیترانه واقع شده و از لحاظ مساحت، سومین جزیره‌ی بزرگ در حوزه‌ی دریای مدیترانهپس از ساردین و سیسیلی است.

پایتخت قبرس شمالی، شهر نیکوزیا، با جمعیتی در حدود ۷۳ هزار نفر است. زبان مردمان قبرس شمالی، ترکی و اکثریت آن‌ها مسلمان هستند. اقتصاد این کشور بر پایه‌ی صنعت گردشگری و ارائه‌ی خدمات است.

دانشگاه‌های بین المللی و معتبر بسیاری در قبرس شمالی وجود دارند. به دلیل اینکه قبرس شمالی، بین سه قاره‌ی آفریقا، اروپا و آسیا قرار گرفته، اهمیت آن برای بازگانان و سرمایه گذاران دو چندان است.

موارد مذکور همگی باعث شده‌اند تا افراد با ملیت‌های متفاوت به قبرس شمالی سفر کنند. از این رو دانستن زبان انگلیسی برای افرادی که قصد استخدام و کاریابی در این کشور را دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

طبیعت زیبا و سواحل بکر قبرس شمالی، در کنار هتل‌های ۵ ستاره و کازینوهای مجلل، این منطقه را برای پذیرش انواع سلیقه‌ها آماده کرده است. آپارتمان‌ها و ویلاهای مدرن و سنتیِ موجود در شهر‌های مختلف، امکانات رفاهی و … همگی باعث جلب نظر طیف وسیعی از گردشگران و جهان گردان شده است.

قبرس شمالی هر ساله حداقل پذیرای ۱ میلیون توریست است؛ که بسیاری از آن‌ها پس از مشاهده‌ی پیشرفت‌ها، زیبایی مسحور کننده و آینده‌ی روشن قبرس در کنار پایین بودن هزینه‌های زندگی و … مشتاق مهاجرت، سرمایه گذاری و خرید ملک در قبرس شمالی می‌شوند.

واحد پولی رسمی و رایج در قبرس شمالی، لیر ترکیه است. بنا به موقعیت جغرافیایی قبرس شمالی، سیاست‌ها و تصمیمات دولتی و این مسئله که قبرس شمالی عضو دائمی اتحادیه‌ی اروپا است، خرید و فروش املاک و مستقلات در این کشور با واحد پولی پوند انگلستان انجام می‌گیرد.

پوند انگلستان از جمله ارز‌هایی است که در برابر نوسانات ارزی و تورم، با ثبات هستند. بنابراین خرید ملک با پوند، سرمایه گذاری سود آوری خواهد بود.

هزینه‌های تحصیل و شهریه‌ی دانشگاه‌ها در این کشور عمدتا با دلار پرداخت می‌شود.

در سال ۲۰۲۱ مجله‌ی آمریکایی فوربز که یکی از معروف‌ترین مجلات اقتصادی دنیا است، قبرس شمالی را مکانی ایده آل برای خرید ملک اعلام کرد.

42

خرید ملک در قبرس شمالی

گرچه قبرس شمالی به عنوان بهترین مکان برای خرید ملک شناخته شده است؛ اما نباید از این مسئله غافل شد که اگر سرمایه‌ گذاری اصولی و با دقت انجام نشود، امکان به بار آوردن ضرر هم وجود دارد.

بنابراین بهتر است قبل از انجام هرگونه اقدامی، ابتدا با مشاوران خبره و مسلط به امور ملکی در قبرس شمالی مشورت کنید.

انواع سند ملکی در قبرس شمالی به شرح زیر است:

  1. سند ملک ترکی: این اسناد مربوط به املاکی هستند که قبل از جدایی قبرس شمالی و جنوبی متعلق به ترک‌ها بوده‌اند.
  2. سند ملک خارجی: این اسناد مربوط به املاکی هستند که قبل از جدایی دو قبرس، متعلق به فردی خارجی اعم از اروپایی و … بوده‌اند.
  3. سند ملک قبرسی: دولت قبرس به افراد ترکی که در جنگ بین دو قبرس زمین‌هایشان را از دست داده بودند، به عنوان غرامت، این املاک را داده است.
  4. سند ملک اجاره‌ای: این املاک را می‌توان از دولت به مدت ۴۹ سال اجاره کرد. بنابراین خرید آن‌ها با مسائل خاص خود همراه است.

برای اینکه مجاز به خرید ملک در قبرس شمالی باشید، نباید در هیچ کشوری، سابقه‌ی کیفری داشته باشید. همچنین قبل از خرید ملک باید آزمایش دهید و در سلامت کامل جسمی باشید.

بسیاری از پروژه‌های معتبر ساختمانی در قبرس شمالی، این امکان را فراهم کرده‌اند که افراد بتوانند ملک خود را به صورت اقساط خریداری کنند.

بدین صورت که حداقل ۳۰ درصد یا یک سوم کل مبلغ ملک را به عنوان پیش پرداخت در ابتدای کار می‌پردازید و مابقی مبلغ را به صورت اقساط بلند مدت و بدون بهره پرداخت می‌کنید.

پیش پرداخت برای این منظور است که فروشنده، از انتخاب و خرید شما مطمئن باشد. دولت قبرس شمالی، ضامن سرمایه گذاری مطمئن برای شماست. بدین صورت که پس از پرداخت اولیه، مشخصات قراردادیِ بین شما و فروشنده در اداره‌ی ثبت اسناد، ثبت می‌شود. با این کار امکان فروش یک ملک به چندین نفر وجود ندارد.

43

هزینه‌ی خرید ملک در قبرس شمالی

قیمت تمام شده‌ی ملک در قبرس شمالی، متناسب با نیاز، درخواست و بودجه‌ی هر فرد متفاوت است؛ اما هزینه‌های جانبی مانند مالیات، انشعابات، ثبت سند و … میزان مشخص و ثابتی هستند.

هزینه‌ی خرید ملک در قبرس شمالی، به عواملی زیر بستگی دارد:

  • متراژ
  • کیفیت متریال ساخت
  • نوع پروژه
  • آینده‌ی پروژه
  • زمان تحویل پروژه

موارد مذکور، تعدادی از اِلمان‌های تعیین کننده‌ی قیمت ملک در قبرس شمالی است. شما می‌توانید با برقراری تماس و به اشتراک گذاشتن نیازها، بودجه و شرایط خود با مشاوران ما، از مبلغ دقیق‌ترِ ملک مورد نظر خود، مطلع شوید.

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

قیمت ملک در قبرس شمالی به نسبت دیگر کشور‌های حوزه‌ی دریای مدیترانه بسیار ارزان‌تر است؛ اما تنها به اکتفای قیمت مناسب منطقه، نمی‌توان سرمایه گذاری را آغاز کرد. در ادامه به برخی مزایای دیگرِ خرید ملک در قبرس شمالی اشاره می‌کنیم:

  • امنیت بالایی که در قبرس شمالی وجود دارد، باعث شده تا این کشور جزو ۵ کشور امن دنیا قرار بگیرد.
  • در قبرس شمالی نرخ مالیات بسیار اندک است. همین موضوع باعث بالا رفتن سطح رفاه و کیفیت زندگی افراد ساکن در این کشور می‌شود.
  • شرایط خرید اقساطی ( حداقل ۳۰ درصد پیش پرداخت و ما بقی اقساط بلند مدت بدون بهره )
  • امکان اخذ اقامت موقت پس از پرداخت ۳۰ درصدِ اولیه‌ی ملک
  • پایین بودن هزینه‌های زندگی. واحد پولی لیر که پول رسمی قبرس شمالی است باعث شده تا این کشور در گروه کشورهای ارزان قرار بگیرد.
  • رشد سالانه‌ی ۱۵ الی ۲۰ درصدی ارزش ملک خریداری شده
  • شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی عالیِ قبرس شمالی که مانند پلی بین قاره‌ها است.
  • امکان دریافت اقامت دائم
  • وجود دانشگاه‌های بین المللی
  • جمعیت اندک مردمان بومی قبرس شمالی که باعث فراهم شدن موقعیت‌های شغلی بسیاری برای افراد خارجی می‌شود.
  • اقتصاد رو به رشد و آینده‌ی روشن قبرس شمالی

موارد فوق تعدادی از مزایایِ کلیِ خرید ملک در قبرس شمالی است. مزیت‌های این نوع سرمایه گذاری، بنا به هدف شما از خرید ملک در کشور قبرس شمالی، گسترده‌تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

فساد در طرح پاسپورت از سوی سیاستمداران قبرسی

داستان بنای عشق گرجستان چه بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *