چ٫ اردیبهشت ۵ام, ۱۴۰۳

سرمایه گذاری میلیارد دلاری عمانی ها در بخش گردشگری

وزارت میراث فرهنگی و گردشگری عمان اعلام کرد:از سال ۲۰۲۱ تاکنون ۳۶۳ پروژه گردشگری در حال اجراست که ارزشی بالغ بر ۲۱ میلیارد دلار دارد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،«سالم بن محمد المحروقی»، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری عمان اظهار کرد که بخش گردشگری می تواند باعث تنوع اقتصادی شود و هم اکنون مشغول اجرای طرح ساخت ۱۲ منطقه گردشگری هستیم.

وی همچنین افزود که تعداد دیگری از مناطق گردشگری بین استان های مسقط و مسندم و جنوب در حال ساخت است که ارزش کلی آن ۲.۵ میلیارد ریال عمان است.

المحروقی در ادامه گفت که هم اکنون برای ساخت تعدادی پروژه در جزایر الحلانیات والدیمانیات آماده می شویم و قصد داریم برندهای هتلداری برجسته مثل طرح هتل « فور سیزنز» را جذب کنیم که حدود ۱.۲۹۵ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

وزیر گردشگری عمان اشاره کرد که ۱۲۴ هتل از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ با هزینه ۱۳۹ میلیون دلار در استان های السیب، الجبل الاخضر و مسقط ساخته شده است.

ساخت ۲۷۷ طرح دیگر شامل انواع هتل ها و سوئیت ها و مهمان پذیرهای سنتی و گردشگاه های ۳-۵ ستاره با قیمت ۳۹۰ میلیون ریال عمان کلید خورده است.

همچنین عمان در حال آماده شدن برای سرمایه گذاری روی ۳۴ اثر باستانی با ارزش ۱.۸۸۴ میلیون ریال عمانی است که شامل قلعه های تاریخی مختلف می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *