ش٫ اردیبهشت ۲۲ام, ۱۴۰۳

سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در صنعت گردشگری مازندران

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی مازندران اعلام کرد: در سال جاری بیش از ۸۰ پروژه گردشگری به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

به گزارش توریسم اینترنشنال، صادق برزگر بعدازظهر یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی با بیان اینکه در این مدت برای توسعه گردشگری استان، زیرساخت‌های خوبی شکل گرفت، افزود: مازندران فاقد طرح جامع گردشگری بود و این طرح مهم با مشارکت و همکاری دانشگاه مازندران در حال تدوین است.

مدیرکل سابق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به مهم‌ترین اقدامات انجام شده در معاونت‌های مختلف، تصریح کرد: در معاونت گردشگری و صنایع دستی، پروژه‌های مهمی از جمله افتتاح ۸۰ پروژه با ارزش سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی انجام و برای چند پرواز خارجی از مازندران به مقسط و آکتائو برنامه ریزی شد.

برزگر با اشاره به اجرای طرح ایجاد دهکده‌های گردشگری و معرفی مقصدهای گردشگری گفت: تعداد اقامتگاه بوم‌گردی مازندران از ۲۹۰ به ۳۸۰ واحد افزایش یافت.

وی با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام استان در حوزه گردشگری سلامت و تندرستی از جمله در رامسر و بهشهر افزود: کشتی تفریحی مارینا یکی از این اقدامات ماندگار و بزرگ بود که در هفته دولت راه اندازی شد.

مدیرکل سابق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران ادامه داد: همچنین انتخاب ۴۰ روستا از جمله کندلوس برای ثبت جهانی از دیگر اقدامات ما ذکر کرد و گفت: امیدواریم کندلوس که جزو هشت روستای انتخاب شده، ثبت جهانی شود.

حسین ایزدی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی مازندران مطرح کرد: قطعاً با حمایت وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همت و تلاش همه همکاران برای رسیدن به سر منزل مقصود و تحقق اهداف باید تلاش کرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران ادامه داد: با توجه به اینکه دغدغه مدیران اجرایی، گردشگری است باید برای توسعه این حوزه و میراث فرهنگی و صنایع دستی تلاش بسیار صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *