ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

زیرساخت های گردشگری سیستان و بلوچستان نیازمند بازسازی است

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی کنارک گفت: با افزایش و بهبود زیرساخت های گردشگری، کمک فراوانی به افزایش سفر گردشگران به سیستان و بلوچستان می‌شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال، طاهر میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه توسعه صنعت گردشگری بدون توجه به حمل‌ونقل هوایی عملی نیست، افزود: باید هماهنگی با آژانس‌های هواپیمایی و نظارت بر آن‌ها در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح‌کرد: بندر کنارک، به دلیل برخورداری از ظرفیت‌های بالای گردشگری و وجود نقاط بکر و دیدنی، یکی از نقاط زیبا و جذاب در بحث گردشگری است.

وی با اشاره به اینکه فصل پاییز و زمستان فرصت مناسبی برای حضور گردشگران در بندر کنارک است، تأکید کرد: توسعه صنعت گردشگری بدون توجه به حمل‌ونقل هوایی عملی نیست بر این اساس در این ایام باید هماهنگی با آژانس‌های هواپیمایی و نظارت بر آن‌ها در دستور کار قرار گیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کنارک افزود: از آنجایی که تعداد پروازها در این ایام با توجه به گردشگر پذیر بودن منطقه افزایش می‌یابد حمل‌ونقل هوایی پردرآمدترین بخش گردشگری به شمار می‌رود.

میرزایی با بیان اینکه هماهنگی بین لازمه دستگاه‌های اجرایی به نحو مطلوب توسعه گردشگری است، ادامه داد: صنعت گردشگری در توسعه منطقه خیلی مهم است و باید به صنعت گردشگری در این شهرستان توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات مناسب در مکان‌های گردشگری می‌تواند به ماندگاری گردشگران در سیستان و بلوچستان کمک کند، افزود: آثار تاریخی و طبیعی بکر بندر کنارک به عنوان جذابیت‌ها و زیبایی‌های این شهرستان ساحلی میزبان مهمانان و گردشگران است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کنارک با اشاره به موقعیت فرودگاه کنارک و دسترسی به سواحل، گفت: این خطه دارای روستاهای هدف گردشگری نظیر بندر تنگ، بندر پزم و جاذبه‌های طبیعی همچون کوه‌های مریخی و یا پدیده‌های زمین شناسی نظیر گل‌فشان‌ها است که همه این جاذبه‌ها گردشگران خارجی را به این مناطق سوق می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *