پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

«سرو زکریا» در کرمان ثبت ملی شد

درخت سرو زکریا واقع در «ارزوئیه» استان کرمان به عنوان هزارمین اثر میراث طبیعی این استان ثبت ملی شد. سن این درخت بیش از هزار ۵۰۰ سال تخمین زده شده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از ثبت ملی سرو زکریای منطقه صوغان در شهرستان «ارزوئیه» به عنوان هزارمین اثر میراث طبیعی کشور خبر داد.

فریدون فعالی از ثبت ملی سرو زکریای منطقه صوغان در شهرستان «ارزوئیه» به عنوان هزارمین اثر میراث طبیعی کشور خبر داد‌ و اظهار داشت: این درخت کهنسال در شهرستان ارزوییه و در کنار زیارتگاه شاهزاده زکریا منطقه صوغان قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان اظهار کرد: تنه درخت سرو زکریا بسیار قطور است و سن آن در حدود ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ سال برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه هزارمین اثر طبیعی کشور که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده متعلق به استان کرمان است و افتخاری برای مردم این استان محسوب می‌شود، گفت: امروز به همین مناسبت از پوستر این سرو رونمایی شد و یک اصله نهال از این درخت در محوطه وزارت میراث‌فرهنگی کاشته شد.

فعالی با بیان اینکه درختان کهنسال حافظه تاریخی و طبیعی یک ملت به شمار می‌روند بیان کرد: حفظ و تکثیر درختان کهنسال همچون سرو زکریا از مهم‌ترین اهداف وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *