ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

سفر زمینی به ترکیه تا اطلاع ثانوی ممنوع شد

مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای از بسته شدن مرزهای زمینی با ترکیه تا اطلاع ثانوی خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ “هدایتی” با بیان اینکه کشور‌های ممنوعه آفریقایی همچنان دارای ممنوعیت و محدودیت‌های اعلام شده در ابلاغیه‌های گذشته هستند، گفت: برای اتباع ایرانی مرز‌های زمینی برای سفر‌های گردشگری به ترکیه بسته و سفر به این کشور ممنوع شد. در این صورت تنها گروه‌های هفت‌گانه اعلام شده مانند دیپلمات‌ها، دانشجوها، دو تابعیتی‌ها و… می‌توانند تا اطلاع ثانوی به این کشور سفر کنند.

هدایتی گفت: همچنین، بر اساس آخرین شیوه نامه های بهداشتی ابلاغ شده از جانب ستاد ملی مقابله با کرونا مسافران غیر ایرانی از چهار کشور اروپایی انگلیس، فرانسه، دانمارک و نروژ نمی‌توانند وارد ایران شوند و برای ایرانی‌ها هم شیوه نامه های خاصی پیش‌بینی شده است.

وی اظهار کرد: بر اساس آخرین شیوه نامه های بهداشتی ابلاغ شده از جانب ستاد ملی مقابله با کرونا و کمیته امنیتی و اجتماعی این ستاد، با توجه به نگرانی به وجود آمده درباره شناسایی سویه جدید ویروس کرونا و وضعیت شیوع آن در کشور‌های دیگر محدودیت‌های جدیدی در نظر گرفته شده است.

هدایتی افزود: از نکات مهم ابلاغیه جدید که ۲۸ آذر اعلام شد، اینکه تا اطلاع ثانوی اتباع خارجی از کشور‌های انگلیس، فرانسه، دانمارک و نروژ نمی‌توانند وارد ایران شوند چرا که در این کشور‌ها سویه جدید ویروس کرونا بیشترین میزان ابتلاء و درگیری را ایجاد کرده است. همچنین ایرانی‌هایی که از این مقاصد قصد ورود به کشور را داشته باشند ضمن داشتن کارت واکسن(یعنی دریافت هر دو دز واکسن) باید تست منفی PCR را با مدت زمان ۴۸ تا ۷۲ ساعت ارائه دهند.

مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: در ضمن اگر مسافران ایرانی ورودی از این کشور‌ها دارای علائم بیماری باشند، با وجود اینکه تست‌شان منفی شده و کارت واکسن دارند، باید با هزینه شخصی به مدت دو هفته در مراکز تعیین شده قرنطینه شوند.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *