د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

سفر ۹۰ روزه به دور ایران با دوچرخه

یک زن گردشگر اردبیلی طی ۹۰ روز سراسر ایران را با هدف معرفی جاذبه های گردشگری هر منطقه به زبان انگلیسی برای جذب گردشگر رکاب زد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، این  بانوی رکاب‌زن اردبیلی گفت: چهارم مهرماه برنامه «۹۰ روز رکاب‌زنی دور ایران» را باهدف معرفی جاذبه‌های گردشگری هر منطقه به زبان انگلیسی برای جذب گردشگر خارجی شروع کردم و هدف دومم ترویج گردشگری با دوچرخه و اشاعه فرهنگ دوچرخه‌سواری بانوان بود.

بهناز هدایتی اظهار کرد: ۲ هزار و ۳۶۵ کیلومتر از استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، فارس، بوشهر و هرمزگان را با شعار بانوی ایرانی پا در رکاب صلح جهانی، به‌تن‌هایی رکاب زدم تا این پیام را به همه منتقل کنم که به ایران امن سفر کنید و از زیبایی‌هایش لذت ببرید.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ شهر و روستا را با موفقیت رکاب زدم، تصریح کرد: خوشحالم که توانستم به‌عنوان عضو کوچکی از صنعت گردشگری نقش کوچکی در معرفی جاذبه‌های گردشگری هر منطقه به زبان انگلیسی داشته باشم.

هدایتی بیان کرد: به نظرم این اصلاً کافی نیست و برای ادامه راه و معرفی ایران زیبا و وسیع نیاز به حمایت و مشارکت سازمان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و فدراسیون دوچرخه‌سواری دارم.

این دوچرخه‌سوار اردبیلی تصریح کرد: بازخوردی که از گردشگران خارجی که من راهنمای تورشان در ایران بودم، داشتم بسیار عالی بود و بیشتر هم ترغیب شدند دفعه بعد جا‌هایی را که من معرفی کردم و برایشان همچنان ناشناخته بود، سفر کنند.

هدایتی بیان کرد: در مورد ترویج گردشگری با دوچرخه و اشاعه فرهنگ دوچرخه‌سواری هم باید بگویم که این فرهنگ‌سازی نیاز به زمان بیشتری بخصوص در شهر‌های کوچک دارد، ولی در حد امکان توانستم در شهر‌های مسیرم از مزیت سفر با دوچرخه و سلامت روحی و جسمی که این وسیله سبز و حافظ محیط‌زیست به همراه دارد را بیان کنم

این رکاب‌زن اردبیلی با بیان اینکه مردم مهربان و مهمانواز ایران همیشه ثابت کردند که در هر شرایطی بهترین هستند، افزود: در مسیر رکاب‌زنی دو بار تصادف کردم و در هر دو بار به من ثابت کردند که تنها نیستم و مردم به یاری ام شتافتند و هر کاری از دستشان برمی‌آمد، انجام دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *