ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

سمنان آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی می‌شود

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی سمنان گفت: با توجه به نزدیک شدن نوروز ۱۴۰۳ آماده پذیرایی و خدمات‌رسانی به گردشگران نوروزی هستیم.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، امیر کرم‌زاده در چهارمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر به مسافران و زائران استان سمنان ویژه ایام شعبانیه ۱۴۰۲ برگزار شد، گفت: با توجه به ورود به ماه شعبان، نزدیک شدن به ایام عید نوروز و تقارن آن با ماه مبارک رمضان و آغاز مسافرت‌ها در استان سمنان، خدمات‌رسانی شایسته به مسافران و زائران در استان سمنان فراهم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بابیان اینکه شعار گردشگری استان سمنان در سال ۱۴۰۳ با عنوان سمنان، استان کاروانسراهای ثبت جهانی است، افزود: این شعار باهدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان سمنان به‌ویژه کاروانسراهای ثبت جهانی، توسعه گردشگری، جذب گردشگر و هدفمند کردن سفر گردشگران داخلی و خارجی به این استان انتخاب‌شده است.

امیر کرم زاده گفت: تمامی تأسیسات گردشگری به‌ویژه مجتمع‌های بین‌راهی، دستگاه‌های امدادرسان و دستگاه‌های اجرایی برای خدمت‌رسانی به مسافران با برنامه‌هایی ازجمله مراسم‌های نوروزگاهی، پخش افطاری ساده، برپایی سیاه‌چادر عشایری، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و … میزبان مسافران هستند.

او بابیان اینکه در سال ۱۴۰۳ مسافران در استان سمنان نوروز متفاوت‌تری را با خدمات ارتقاءیافته در حوزه گردشگری تجربه خواهند کرد، افزود: نرم‌افزار پارکوپلو علاوه بر اینکه به‌طور ویژه به معرفی استان سمنان می‌پردازد، به‌عنوان دستیار ویژه گردشگران، مسافران و زائران در استان سمنان تمام آن چیزی را که یک مسافر نیاز دارد برطرف می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان پیرامون حضور سمنان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته، افزود: این نمایشگاه ۴ روزه با حضور بیش از ۲۰ کشور یکی از بهترین ظرفیت‌های معرفی استان سمنان در عرصه داخلی و بین‌المللی بود و غرفه استان سمنان در این مدت با حضور و بازدید بیش از ۱۲ هزار نفر همراه بود که این امر جذب گردشگر و رونق گردشگری این استان را به‌طور ویژه به همراه دارد.

او افزود: یکی از دیگر دستاوردهای این نمایشگاه، ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری بود که در آن عمارت ملاده به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شد و برای کاروانسرای آجری و سنگی آهوان سمنان، ۲ کاروانسرای ثبت جهانی استان سمنان سرمایه‌گذار بخش خصوصی اعلام آمادگی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *