د٫ اردیبهشت ۱۷ام, ۱۴۰۳

سوالات مهمی که قبل از مهاجرت باید از خود بپرسید

مهاجرت یکی از دغدغه های جدی ایرانیان به خصوص جوانان به شمار می‌رود. اما وارد شدن به یک فرهنگ و دنیای جدید به آن راحتی ها هم که فکرش را می‌کنید نیست.

در این مطلب با توریسم اینترنشنال همراه باشید تا با نکات مهمی که قبل از مهاجرت باید در نظر بگیرید آشنا شوید.

۱. دلیل اصلی من برای مهاجرت به خارج از کشور چیست؟
آیا برای کار، ماجراجویی، عشق، آینده خصوصی بهتر، مطالعه یا…؟چرا می خواهید به خارج از کشور مهاجرت کنید؟ هر بار که نقل مکان می کردم به دلیل دیگری بود. انگیزه های اصلی و ثانویه خود را روشن کنید.

۲. ارزش های اصلی من چیست؟
من قبلاً یک مقاله طولانی تر در مورد این موضوع نوشته ام. من فکر می کنم دانستن ارزش های خود مهم ترین چیز قبل از تصمیم گیری مهم در زندگی است. هنگامی که ارزش های خود را شناسایی کردید، به سوال زیر پاسخ دهید.

۳. آیا زمانی که من به خارج از کشور نقل مکان کنم، این ارزش ها مورد احترام قرار خواهند گرفت؟
زمانی که به چیزهایی که برایمان مهم هستند احترام بگذاریم احساس خوشحالی و رضایت خواهیم کرد. بدون دانستن ارزش های خود، فقط در تاریکی سرگردان هستیم. آیا مهاجرت به خارج از کشور زندگی شما را با ارزش های شما مطابقت می دهد یا برعکس؟

۴. از زندگیم در خارج از کشور چه چیزی میخواهم بدست بیاورم؟
تصور کنید که در حال حاضر در خارج از کشور زندگی می کنید، می خواهید زندگی شما در مورد چه چیزی باشد؟ اولین کلمه ای که به ذهن می رسد چیست؟

وقتی به تمام زمان هایی که نقل مکان کردم نگاه می کنم، می بینم که هر بار می خواستم به چیزهای کاملاً متفاوتی برسم. اولین حرکت در مورد با هم بودن بود، دیگران در مورد شغل، زمان خانواده و یادگیری در مورد فرهنگ های جدید.

پیش از مهاجرت به این ها فکر کنید
قبل از مهاجرت باید درمورد این موارد فکر کنید و تصمیم بگیرید

۵. آرزوی داشتن چه سبک زندگی را دارم؟
یکی از مشتریانم گفت که مهمترین سوالی که باید قبل از مهاجرت به خارج از کشور از خود بپرسد در مورد سبک زندگی اش بود. آیا می خواهید در کشوری زندگی کنید که در آن آفتاب زیاد، طبیعت زیبا، فرهنگ جالب یا غذاهای عالی وجود دارد؟ آیا می خواهید شغلی سریع داشته باشید یا می خواهید سبک زندگی آرامی را انتخاب کنید؟

۶. در کدام کشور می توانید آن سبک زندگی را داشته باشید؟
کدام کشور به شما این پیشنهاد را می دهد؟ فهرستی از مقصدهای رویایی خود تهیه کنید و بررسی کنید که آیا کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید مطابق با شرایط شماست یا خیر.

سوالات مهمی که قبل از مهاجرت باید از خود بپرسید
سوالات مهمی که قبل از مهاجرت باید از خود بپرسید

۷. با چه نوع افرادی معاشرت می کنم و در کدام کشورها می توانم آنها را به راحتی ملاقات کنم؟
اگرچه من لهستانی هستم، اما گاهی اوقات به فرهنگ هلندی بسیار نزدیکتر از فرهنگ لهستانی احساس می کنم، به خصوص وقتی این موضوع به نحوه تربیت فرزندانتان مربوط می شود. فرهنگ هلندی، به نظر من، بسیار آرام‌تر از فرهنگ لهستانی است، اما ساختار و قوانین بیشتری دارد.

۸. مسیر شغلی من برای ۱-۳-۵ سال آینده چیست؟
این حرکت توسط شما آغاز شد یا توسط شریک زندگیتان؟ اگر شما فردی هستید که در خارج از کشور کار می کنید، به احتمال زیاد این شما هستید که این حرکت را آغاز کرده اید و از قبل یک مسیر شغلی را در ذهن دارید.

بیشتر بدانید: سریع ترین راه گرفتن پاسپورت دوم

اگر شریک همراه هستید، یا به خاطر عشق حرکت می کنید، باید به این فکر کنید که چگونه این کار روی شغل شما تأثیر می گذارد. آیا می توانید حرفه خود را در خارج از کشور ادامه دهید؟ آیا در خانه خواهید ماند (شاید با بچه ها)؟ به این فکر کنید که می‌خواهید شغلتان در یک، سه و پنج سال آینده چگونه باشد.

۹. ۱۰ شرکت برتری که دوست دارم در آنها کار کنم کدامند و در کدام کشورها قرار دارند؟
یکی از مشتریان من آنقدر به یک شرکت آمریکایی “وسواس” داشت که تصمیم گرفت به ایالات متحده نقل مکان کند تا بتواند برای آنها کار کند. برخی از شرکت های بزرگ بین المللی، البته، شرکت ها زیر مجموعه ای معمولا در کشورهای دیگر هم دارند. لیست کوتاه خود را تهیه کنید و بررسی کنید که در کجا قرار دارند.

۱۰. آیا خانواده مستقیما تحت تأثیر مهاجرت من به خارج از کشور قرار می گیرند؟
اگر مجرد هستید جای نگرانی ندارید. اگر در یک رابطه هستید یا خانواده ای با بچه دارید، موارد بیشتری وجود دارد که باید در نظر بگیرید. وقتی برای دومین بار از هلند به برزیل نقل مکان کردم، فقط من و دوست پسرم بودیم و هر دو پروژه ای برای کار داشتیم.

بار سوم ما یک دختر کوچک داشتیم و من در مرخصی زایمان بودم، بنابراین برای من اسباب کشی مشکلی نداشت. بار پنجم، ما دو بچه داشتیم و من در حال اداره کار مربیگری بودم که شوهرم پیشنهاد مهاجرت به مکزیک را دریافت کرد. بنابراین نه تنها ما دو نفر، بلکه بچه ها نیز تحت تأثیر قرار می گیرند. ما با دختر بزرگمان صحبت کردیم و او از این ایده خوشش آمد.

۱۱. آیا آنها از این ایده حمایت می کنند؟
اگر بچه های بزرگتری دارید، قطعا برای آنها مهم است که بفهمند چرا می خواهید حرکت کنید. همچنین اگر فقط یکی از شرکا پیشنهاد شغلی داشته باشد و دیگری پس از آن

باید کار خود را رها کند، چیزهای بیشتری وجود دارد که باید در نظر گرفته شود و بسیار مهم است که شریک زندگی از ایده حرکت حمایت کند.

۱۲. چه کسی دیگر از من در رویای مهاجرت به خارج از کشور حمایت می کند؟
آیا افراد دیگری در اطراف خود دارید که از ایده شما حمایت می کنند، چه در کشور مبدا یا خارج از کشور؟ تمام رویاها و برنامه های خود را با افرادی که منفی نگر هستند و می دانید بلافاصله از ایده های شما انتقاد می کنند، به اشتراک نگذارید، به خصوص اگر بدانید که به راحتی تحت تأثیر نظرات دیگران قرار می گیرید.

۱۳. موانع بیرونی برای مهاجرت به خارج از کشور چیست؟ چگونه برنامه ریزی کنم که با آنها برخورد کنم؟
موانع بیرونی می تواند شامل پول، ویزا / مجوز کار، دیپلم و غیره باشد. آیا چیزهایی را که بین شما و مهاجرت به خارج از کشور وجود دارد شناسایی کرده اید؟ هر چقدر هم که دشوار به نظر برسد، برای مقابله با موانع برنامه ریزی کنید. به افرادی فکر کنید که می توانند به شما کمک کنند و با آنها تماس بگیرید. یک برنامه مشخص، با گام‌های کوچک و کوچک بسازید و از مرحله‌ای که امکان‌پذیر است شروع کنید.

۱۴. موانع داخلی چطور؟
اگرچه بسیاری از شما ممکن است فکر کنید که اگر با موانع بیرونی موجود کنار بیایید، کارتان تمام شده است، اما اغلب اینطور نیست. موانع داخلی می توانند بسیار قدرتمندتر از موانع خارجی باشند.

به تمام افکار و باورهای منفی که شما را از حرکت باز داشته اند فکر کنید. اگر احساس می کنید که پچ پچ منفی مانع از مهاجرت شما به خارج از کشور می شود، وقت آن رسیده است که با آن مقابله کنید. تمام باورهای منفی را بنویسید و برای هر یک از آنها دو سوال زیر را از خود بپرسید: بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیافتد چیست و چگونه می توانم با آن کنار بیایم؟ همچنین به همه دلایل مثبتی که می‌خواهید جابه‌جا شوید و تمام موقعیت‌های دشوار زندگی گذشته‌تان و اینکه چگونه توانسته‌اید آنها را تغییر دهید، فکر کنید.

۱۵. منتظر چه هستم؟
زمان و شرایط هرگز عالی نخواهد بود، پس منتظر آن نباشید. مهمترین چیز این است که این چیزی است که واقعاً می خواهید، آن را با خانواده خود در میان گذاشته اید، برنامه درستی را در نظر گرفته اید، حامیان مناسب را دور خود جمع کرده اید و روی طرز فکر مثبت خود کار کرده اید. لیستی از تمام مراحل و ملزومات مهاجرتتان تهیه کنید و برای آنها زمان تعیین کنید.

بزن بریم یا نه؟
اکنون که این سؤالات را از خود پرسیده اید، باید درک بهتری از کاری که می خواهید انجام دهید و اینکه آیا مهاجرت به خارج از کشور واقعاً برای شما مناسب است، و اینکه آیا کشوری که انتخاب کرده اید با ارزش های اصلی شما مطابقت دارد یا نه، داشته باشید. چیز های دیگر. مهاجرت به خارج از کشور تصمیم بزرگی است، اما اگر رویای شماست و آماده هستید، آن را همین حالا انجام دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *