د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

شرایط سفر معلولان بررسی می‌شود

میزهای گردشگری دسترس پذیر با هدف بررسی شرایط سفر معلولان در حضور نمایندگان اصناف برگزار می‌شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال،الهام خادم الحسینی، مدیر اجرایی پاراتور در یکی از انجمن‌های معلولان در این خصوص گفت:در زمان ریاست خانم احمدی در سازمان میراث فرهنگی وقت، اپلیکیشنی طراحی شد تا گردشگر معلول بتواند مبدا و مقصد را تعیین کرده و به مراکزی مراجعه کند که امکانات لازم برای سفر او در آن مسیر ایجاد شده است. به این ترتیب یک گردشگر معلول می‌تواند به سفری برود که از قبل می‌داند چه امکاناتی پیش پای اوست.

این مدیر اجرایی پاراتور گفت:اما این طرح با تغییر مدیریت‌ها در سازمان و بعد وزارت میراث فرهنگی متوقف شد حالا دوباره می‌خواهیم آن را ایجاد کنیم. این طرح در میزهای گردشگری در دسترس پذیر که اکنون در معاونت گردشگری برگزار می‌شود پیگیری کرده‌ایم. این میزها برای تسهیل سفر و امکانات در اختیار معلولان ایجاد شده و در آن افراد مختلفی به‌عنوان نماینده حضور دارند.

وی گفت:یکی از آژانس‌های مسافرتی نیز به این دلیل که تجربه سفر سالمندان را داشته به‌عنوان نماینده انجمن آژانس داران حضور دارد. یکی از هتلداران نیز چون توانسته هتل خود را برای حضور معلولان بازسازی و بهسازی کند، در میز گردشگری دسترس پذیر حضور پیدا می‌کند. ما تلاش کردیم از هر جامعه و انجمنی نماینده‌ای داشته باشیم تا مسائل معلولان را در زمان سفر مطرح کنیم. وقتی از هر صنفی نماینده‌ای وجود داشته باشد؛ حلقه‌های مفقوده گردشگری معلولان نیز جایگزین می‌شود.

خادم الحسینی بیان کرد:تاکنون چهار میز گردشگری دسترس پذیر برگزار شده و آخرین آن هم در جزیره کیش برپا شد. در کنارش پاراتور هم اجرا کردیم تا ببینیم این جزیره چقدر می‌تواند برای سفر معلولان مناسب باشد. چون مناسب سازی هدف اصلی این میزهای گردشگری است

مدیر اجرایی پاراتور در انجمن معلولان پارس بیان کرد:معلولان می‌توانند از شنبه تا ۳ شنبه به سفر بروند. بازنشسته‌ها هم وقت بیشتری برای سفر در روزهای وسط هفته را دارند. اگر هتلداران بتوانند اتاق‌های خود را برای حضور معلولان مناسب سازی کنند، هتل‌هایشان در ایام وسط هفته خالی نمی‌ماند.

وی خاطر نشان کرد:از اول سال ۹۳ که اولین پاراتور با همکاری انجمن راهنمایان گردشگری استان تهران برگزار شد؛ ۲۰ راهنما از تهران برای سفر معلولان به‌صورت ویژه آموزش دیده اند. راهنمایان همیشه برای حضور در تور معلولان پیش قدم بوده اند و داوطلبانه کار کرده‌اند. بهزیستی هم برای آن‌ها کلاس آموزشی برگزار کرد. ما قصد داریم این دوره‌ها را به‌صورت گسترده‌تر برگزار کنیم. این هم یکی دیگر از اهداف میزهای گردشگری دسترس پذیر است.

بیشتر بخوانید:

تسهیلات ویژه برای رشد سفرهای معلولان/ویدیو

هتل های مناسب برای معلولین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *