ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

شهرهای محبوب ترکیه از منظر گردشگران ایرانی را بشناسید

گردشگران ایرانی یکی از مهمترین گروه های تشکیل دهنده جامعه توریست های خارجی در ترکیه هستند. در این مطلب، برخی شهرهای محبوب این کشور از چشم اندازِ گردشگران ایرانی را خواهید شناخت.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ترکیه یکی از کشورهایی است که آثار و دیدنی‌های بسیاری را در خود گنجانده و با امکانات روز دنیا، گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. شهرهای بسیاری در ترکیه هستند که مسافران به آن‌ها علاقه دارند و هریک ویژگی‌های خاصی را دارند. ایرانیان زیادی هم به ترکیه و شهرهای آن به‌عنوان یک مقصد سفر خارجی علاقه دارند و با اهداف مختلف به این‌کشور سفر می‌کنند. اگر نگاهی به تورها و پرواز‎ها مانند پرواز تبریز استانبول داشته باشیم، متوجه علاقه ایرانیان به این کشور خواهیم شد.

 تعداد شهرهایی که در ترکیه مسافران به مقصد آن‌ها سفر می‌کنند کم نیست و دست مخاطب برای انتخاب بین تورهایی مانند تور وان، آنتالیا، استانبول یا دیگر شهرها باز است. حتی برگشت از ترکیه پروازهایی مانند پرواز استانبول به تهران دراختیار مسافران خواهد بود. هریک از شهرهای ترکیه ممکن است ویژگی‌های مخصوص به خود را دارا باشند که بهتر است قبل از سفر درباره هریک مطالعه کنید و شهری را انتخاب کنید که با شرایط و خواسته‌های شما سازگاری بیشتری دارد.

در این‌مقاله سعی کرده‌ایم تا شما را تاحدی با شهرهای پرطرف‌دار ترکیه میان ایرانیان آشنا کنیم و ویژگی‌های آن‌ها را معرفی کنیم. پس اگر دوست دارید درباره شهرهای ترکیه بیشتر بدانید یا قرار است در آینده‌ای نزدیک یکی از این‌شهرها را برای سفر انتخاب کنید، حتما تا انتهای این‌مطلب را مطالعه کنید.

آنتالیا

یکی از شهرهایی که ایرانیان زیادی برای سفر به ترکیه انتخاب می‌کنند، آنتالیا است. تور آنتالیا یکی از تورهای محبوب است و از شهرهای مختلفی به‌راحتی تورهای متنوعی را مشاهده می‌کنید. برای مشاهده این‌موضوع کافی است سری به سایت علی بابا بزنید و در قسمت تورها نام شهر مقصد را مشاهده کنید، تا تعدادی از تورها با بلیط تبریز استانبول و … را مشاهده کنید.

شهر ساحلی آنتالیا خدمات مناسبی را برای مسافران ارائه می‌دهد و امکانات بی‌نظیری را برای گردشگران فراهم کرده است؛ این‌موضوع باعث رضایت مسافران از سفر شده و آن‌ها را برای سفرهای بعدی نیز به آنتالیا دعوت می‌کند. هتل‌ها و رستوران‌های بسیار که در روزها و ساعات مختلف آمادگی پذیرایی از میهمانان هستند، نمونه‌ای از خدمات و امکانات برای مسافران است. موزه‌های مختلف، برج ساعت و دروازه هاریان ازجمله دیدنی‌های آنتالیا هستند.

استانبول

پرواز تبریز استانبول یکی از پروازهای محبوب به ترکیه است. نام استانبول برای همه ما آشنا است و با آن آشنایی هم داریم. این‌شهر زیبا، در کل دنیا شناخته‌شده است و آثار تاریخی و دیدنی بسیاری را در خود جای‌داده است. استانبول سال‌های زیادی، پایتخت امپراتوری‌های روم و عثمانی بوده و در طول تاریخ بناهای زیادی در آن ایجاد شده است.

استانبول ازنظر اقتصادی و اهمیت در تجارت نیز جایگاه ویژه‌ای و خاصی دارد. مسافران زیادی برای تماشای معماری شهری زیبای آن، طبیعت بکر و بناهای تاریخی فراوان به استانبول سفر می‌کنند. این‌شهر، بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر ترکیه است و می‌توان آن را یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای مسافرت یا حتی زندگی معرفی کرد. پرواز استانبول به تهران نیز برای برگشت انتخاب خوبی خواهد بود.

آنکارا

آنکارا نامی شناخته‌شده میان شهرهای ترکیه است. پایتخت بودن آن نیز باعث شده افراد بیشتری برای سفر به آن علاقه نشان داده یا به سفر به آنکارا نیاز داشته باشند. آنکارا از سال ۱۹۲۳ پایتخت ترکیه بوده و کسب‌وکارهای فراوانی در آن فعال هستند. اگر می‌خواهید برای فعالیت کاری به ترکیه بروید یا در آن‌جا کاری بیابید، آنکارا بهترین پیشنهاد برای شما است.

وان

وان شهری در ترکیه است که با ایران فاصله کمی دارد و به همین دلیل برای ایرانیان دردسترس‌ترین شهر به‌حساب می‌آید. وان از شهرهای بزرگ ترکیه است و در شرق این‌کشور قرار دارد. ایرانیان بسیاری به‌دلیل نزدیکی آن به مرزهای کشور، این‌شهر را برای سفر انتخاب می‌کنند. امکان دسترسی ساده به آن از طریق زمینی هم وجود دارد. جاذبه‌های گردشگری این‌شهر بسیار زیاد است و بد نیست سری به آثار تاریخی آن هم زده شود.

مارماریس

اگر درباره تور یا پرواز تبریز استانبول یا شهرهای دیگر جستجویی ساده انجام داده باشید، حتما با نام یا جاذبه‌های شهر مارماریس هم مواجه شده‌اید. یکی دیگر از شهرهای ترکیه که به سواحل زیبایی دسترسی دارد، شهر مارماریس است. اگر دوست دارید لحظاتی را باآرامش به تماشای دریا یا کوه‌هایی زیبا بنشینید، بهتر است شهر مارماریس ترکیه را به‌عنوان مقصد سفر انتخاب کنید. تفریحات آبی و گشت‌وگذار شبانه ازجمله جاذبه‌های معروف مارماریس هستند که مسافران زیادی به آن‌‎ها علاقه دارند.

شهرهای پرطرفدار ترکیه میان ایرانیان

ماردین

اگر اهل تاریخ و تماشای آثار باستانی باشید، ماردین برای شما هیجان و شگفتی‌های بسیاری دارد. یکی از شهرهای تاریخی ترکیه که طرف‌داران تاریخ و آثار باستانی علاقه زیادی به آن دارند، شهر ماردین است. ماردین در جنوب ترکیه قرار گرفته و در استانی به همین نام واقع شده است. اگر دوست دارید میان کوچه‌های کهن این‌شهر قدم بزنید و از مدرسه‌ها و صومعه‌های قدیمی بازدید کنید، نام ماردین را به یاد داشته باشید.

قونیه

آرامگاه مولوی در شهر قونیه ترکیه قرار دارد. این‌موضوع و جاذبه‌هایی دیگر باعث شده تا شهر قونیه برای ایرانیان جذابیت بالایی داشته باشد. بناهای بسیاری از دوره سلجوقیان در این‌شهر باقی مانده که شهرت قونیه را زیادتر کرده است.

سخن آخر

علاوه‌بر شهرهایی که در بالا درباره آن‌‎ها توضیح داده شد، شهرهای دیگری هم از ترکیه برای ایرانیان به‌عنوان مقصد سفر جذابیت دارند. سیده، بدروم، شهر افسوس، منطقه کاپادوکیه، بورسا، مالاتیا، ازمیر، موغلا، یالوا، قوجاایلی، کوش آداسی، آلتینکوم، دیدیم و مانیسا ازجمله دیگر استان‌ها یا شهرهای معروف ترکیه هستند که بهتر است قبل از سفر به این‌کشور درباره آن‌ها تحقیق و مطالعه کنید. پرواز استانبول به تهران نیز یکی از پروازهای محبوب است که مسافران و تورهای زیادی از آن برای برگشت از ترکیه استفاده می‌کنند.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *