س٫ فروردین ۲۸ام, ۱۴۰۳

حجم بالای تراکم و ترافیک شهری تبریز؛ بزرگترین مانع در ارتقای توریسم سلامت

بی‌نظمی‌های گسترده به خاطر شرایط ترافیک و تراکم بالای کاربری های پزشکی و درمانی در سطح شهر تبریز، موجب شده تا اعضای شورای شهر این استان به فکر اجرای برنامه هایی با هدف توسعه و رونق  توریسم سلامت و رفع موانع گردشگری حوزه سلامت در استان تبریز باشند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، عضو شورای شهر تبریز گفت: یک زمانی برای توریسم سلامت برنامه‌هایی در نظر گرفته شده بود که متاسفانه برخی عوامل منجر شد توریست‌ها از شهر متواری شده و دیگر برای درمان به شهر ما نیایند.

روح الله رشیدی امروز در پانزدهمین جلسه‌ کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز که به منظور بررسی عوارض ترافیکی و اجتماعی ناشی از تراکم کاربری‌های پزشکی و درمانی در سطح شهر تبریز و شناسایی راهکارهای تعدیل پیامدهای این پدیده تشکیل شده بود، اظهار کرد: عوارض ترافیکی و اجتماعی مراکز بهداشتی و درمانی در سطح شهر امروزه به یک دغدغه بسیار جدی در تبریز تبدیل شده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی تبریز افزود: اعضای شورای شهر تبریز به عنوان نماینده مردم سعی دارند اقداماتی موثر برای رفع عوارض ترافیکی ناشی از تراکم کاربری‌های پزشکی و درمانی انجام دهند، لازم است در راستای حل این مشکل مهم در حد مقدور کمک کنیم تا این مسئله تعدیل شود.

رشیدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وضعیت موجود در مناطق پزشکی و درمانی مردم را اذیت می‌کنند باید در این زمینه اقداماتی انجام شود تا شهروندان اندکی در رفاه و آسایش باشند.

وی در بخشی از سخنان خود هم گفت: یک زمانی برای توریسم سلامت برنامه‌هایی در نظر گرفته شده بود که متاسفانه برخی عوامل منجر شد توریست‌ها از شهر متواری شده و دیگر برای درمان به شهر ما نیایند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی تبریز ابراز کرد: فارغ از اینکه قانون به ما اجازه داده ما می‌توانیم مشکلات شهری را با تعامل و تفاهم حل کنیم.

رشیدی افزود: سهم شهرداری در ایجاد این آشفته‌ بازار بسیار بوده و باید در راستای تامین رفاه برای شهروندان به‌ویژه در کاربری‌های درمانی با احداث پارکینگ و … گام‌های موثری برداشته شود.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: باید به شهرداری زمان تعریف کنیم تا در مورد وضعیت مجوزها، پارکینگ‌ها و … مراکزی چون شیخ الرئیس، بهاران، بهبود، سلامت و … مطالعاتی صورت گرفته تا دلیل موضوعات استخراج شود.

احداث شهرک سلامت در تبریز

فریدون بابایی‌اقدم، دبیر کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز هم در ادامه این جلسه گفت: شاید موضوع کاربری‌های پزشکی و درمانی بیشتر به حوزه شهرسازی هم مربوط می‌شود.

وی گفت: در تبصره بند ۲۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها آمده است؛ شهرداری در شهرهایی که نقشه جامع شهر تهیه شده مکلف است طبق ضوابط نقشه مذکور در پروانه‌های ساختمانی نوع استفاده از ساختمان را قید کند.

بابایی‌اقدم ادامه داد: بی‌نظمی‌های حاصله که طی سالیان گذشته در این راستا پیش آمده‌، بحث عمده‌ای است که باید برای آن تدابیری اندیشیده شود.

دبیر کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: ما می‌توانیم همچون اصفهان به فکر ایجاد شهرک سلامت باشیم ولی این موضوعات باید در طرح تفصیلی آورده شود.

وی ادامه داد: پیشنهادم این است که اگر بنا به استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس باشد، یک بازنگری در قانون شهرداری‌ها و ماده واحده صورت گیرد.

دبیر کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز یادآور شد: برخی‌ها به جای اینکه به فکر سلامتی مردم باشند سلامتی جان مردم را بیشتر به خطر انداخته اند.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص ایجاد شهرک سلامت توضیح داد: احداث شهرک سلامت یک‌ پروژه‌ی کلان به شمار می‌رود که لازمه این امر همکاری و همراهی دولت است چراکه مسیر پیش رو بسیار سخت بوده و باید مطالعاتی کاملی در این راستا انجام گیرد.

بابایی اقدم افزود: پیشنهادم این است به شهرداری یک ماه وقت دهیم تا تمام مراکز را از حیث پارکینگ بررسی کرده و بعد جلسه مشترک با شهرسازی و حمل نقل ترتیب دهیم.

علی نوای‌باغبان، عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک نیز در ادامه این جلسه گفت: ضروری است هماهنگی‌ فی‌مابین دستگاه‌ها برای رفع وضع موجود بیشتر شده و اقداماتی برای بهبود وضعیت موجود ترتیب داده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مشکل کمبود را می‌توانیم با همراهی یکدیگر حل و فصل کنیم، اظهار کرد: اگر با همراهی و هماهنگی دستگاه‌ها تا حدودی مشکلات ترافیکی مناطق پزشکی و درمانی را حل کنیم مردم هم متوجه کار خواهند شد.

باغبان در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با معضل ساختمان پزشکان بهاران افزود: مشکل ساختمان پزشکان بهاران از سال‌های پیش مطرح بوده و آینده مبهم و حاد آن مشخص است.

این عضو کمیسیون عمران،حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر افزود: باید در بحث بودجه‌ تمام موارد را اعمال کرده و هزینه هایمان را کنترل کنیم و همچنین از ظرفیت های موجود بیشترین استفاده را داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *