ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

مراحل اجاره خودرو در ترکیه به چه صورت است؟

اگر قصد سفر طولانی مدت به ترکیه را داشته باشید، می‌توانید ده روز قبل از سفر خود یا حداقل دو هفته قبل از پرواز به استانبول، خودرو خود را در استانبول رزرو کنید. فقط پیش از سفر به این کشور، حتما برای اجاره ی خودرو کارت اعتباری خود را به همراه داشته باشید.

به گزارش توریسم اینترنشنال، امروزه کشور ترکیه و خصوصا شهر استانبول، به قطب گردشگردی تبدیل شده است. حتماً شما هم تا به‌حال به استانبول مسافرت داشته‌اید. حتی ممکن است تازه برنامه‌ای برای مسافرت به ترکیه ریخته باشید. قطب‌های گردشگردی در ترکیه بسیار است اما مرکز حرکت شما از استانبول خواهد بود. شاید با این مشکل مواجه شده باشید که تفریح و گردش بدون ماشین شخصی سخت است و مدام پرداخت کرایه و تاکسی گرفتن، زمان زیادی از شما می‌گیرد و دشوار است و همچنین راحتی ماشین شخصی را ندارد.

حتی اگر برای کار اداری نیز به استانبول رفته‌اید باز هم داشتن یک ماشین شخصی شما را از مشکلات زیادی می‌رهاند. اجاره خودرو در استانبول راحت‌ترین و بهترین راه برای گردش و سیاحت و حتی انجام کارهای اداری شما است. اجاره ماشین در استانبول به شما کمک می‌کند که زمان بیشتری را صرف گردش‌ها و کارها و اهداف خود کنید و از سفر خود لذت کافی را ببرید.

 اجاره خودرو در استانبول

شما می‌توانید ده روز قبل از سفر خود یا حداقل دو هفته قبل از پرواز به استانبول، خودرو خود را در استانبول رزرو کنید. حتماً می‌دانید که اجاره ی خودرو در استانبول بدون کارت اعتباری امکان‌پذیر نیست. اما شاید تمام ایرانی‌ها که به استانبول مسافرت می‌کند شاید کارت اعتباری برای رنت ماشین در استانبول نداشته باشند. حال چه می‌شود؟ آیا نمی‌توان بدون کارت اعتباری ماشین مورد نظر را در استانبول اجاره کرد. ما برای شما راه‌حل ویژه‌ای داریم. شرکت سوییچ ایران که در زمینه‌ی رنت خودرو در استانبول فعال است می‌تواند به شما کمک کند که بدون داشتن کارت اعتباری نیز بتوانید ماشین مورد نظر خود را رزرو و اجاره کنید.

یکی از مزیت‌های اجاره خودرو در استانبول، صرفه‌جویی در هزینه‌های شما است. شما با رنت ماشین در استانبول می‌توانید از پرداخت هزینه‌های کرایه تاکسی، معطل شدن برای ماشین و همچنین زمان خود صرفه‌جویی کنید. شما با اجاره ماشین در استانبول می‌توانید از مرکز استانبول به شهر‌های دیگر ترکیه مانند: کوش آداسی، آنکارا، آنتالیا، آنکارا، ازمیر، آنالیا و … به راحتی سیر و سفر کنید.

 شرایط اجاره ماشین در استانبول

اجاره ماشین در استانبول به مدارک زیاد و پیچیده‌ای نیاز ندارد. فقط برای رنت خودرو در استانبول شما نیاز به ارائه یه سری مدارک دارید. بدون ارائه این مدارک نمی‌توانید خودرو دلخواه خود را در استانبول اجاره کنید. شرایط رنت ماشین در استانبول به شرح زیر آمده است:

۱) کارت اعتباری بین المللی یا کردیت کارت: برای رنت ماشین در استانبول نیاز به کارتی به نام مسترکارت یا کارت ویزا است. ممکن است شما کارت مستر نداشته باشید یا ندانید که چطور با کارت ویزا می‌توانید ماشین اجاره کنید. شما حتماً پاسپورت ایرانی با خود دارید. می‌توانید در اسرع وقت به بانک‌های ترکیه مراجعه کرده و با استفاده از پاسپورت خود یک حساب بانکی ایجاد کنید. سپس شما می‌توانید به بانک زراعت که در سراسر ترکیه است مراجعه فرموده کارت مستر یا کارت ویزای شما را تحویلتان می‌دهند. این برای حالتی است که شما نمی‌خواهید از شرکت‌های واسطه ماشین رزرو کنید. البته این کار سختی‌های خود را دارد اگر تازه کار هستید شاید سخت باشد. علاوه‌برآن شما باید نحوه افتتاح حساب در بانک زراعت ترکیه را نیز بلد باشید. پس توصیه می‌شود از شرکت‌های واسطه اجاره خودرو در استانبول که معتبر هستند مانند سوییچ ایران مشاوره و کمک بگیرید.

image_728a6913dd58bb74b0f6698f6b9e92458f30841d

۲) وجود گذرنامه و فتوکپی آن: برای رنت خودرو در استانبول، شما نیاز به ارائه‌ی گذرنامه‌ی خود به مسئولین و یک فتوکپی از آن دارید.

۳) نشانی محل سکونت یا اقامت: محل اقامت شما در هتل یا مهمان خانه‌ها نیز می‌تواند باشد. زمان اجاره ماشین در استانبول نیاز است که حتماً محل اقامت خود را در فرم‌های مربوطه ثبت فرمایید.

۴) داشتن گواهینامه‌ی ترکی یا بین المللی: همانطور که می‌دانید برای رانندگی حتماً باید گواهینامه داشته باشید. اما با گواهینامه ایران نمی‌توانید پشت خودروهای ترکیه‌ای بنشینید. شما می‌توانید گواهینامه‌ی خود را به گواهینامه‌ی ترکی ده‌ساله تبدیل نمایید.

اگر بخواهید تمام مراحل بالا را در یک مرحله انجام دهید توصیه ما این است که از شرکت سوییچ ایران برای اجاره خودرو در استانبول مشورت و راهنمایی بگیرید. اجاره ماشین در استانبول توسط سایت‌ها و مؤسسات معتبر مانند سوییچ ایران راحت‌تر و مطمئن‌تر است.

 نکات مهم در مورد اجاره ماشین در استانبول

۱) بر اساس شرایط بیمه‌نامه، فرد باید ۱۸ سال کامل را داشته باشد. همچنین اگر بخواهید خودروهای گران قیمت و پر متقاضی را دریافت کنید معمولاً باید ۲۸ سال داشته باشید.

۲) برای اجاره خودرو‌های بزرگ و لاکچری معمولاً باید ۳ سال از اخذ گواهینامه‌ی شما یا راننده گذشته باشد.

۳) وقتی می‌خواهید یک خودرو را به‌صورت چند نفره یا مشترک اجاره کنید، در فرم قرارداد اجاره‌ی خود باید نام افراد را ذکر کنید تا بعدها دچار مشکل نشوید.

۴) در فرم قرارداد، باید قبل از پر کردن فرم برای خسارت‌هایی از قبیل تصادفات، جریمه، آسیب‌های طبیعی و … مبلغی یا وثیقه‌ای برای بیمه بگذارید. همچنین می‌توان برای بیمه مقداری مبلغ در کارت اعتباری شما بلوکه شود. اگر شما به‌عنوان ایرانی کارت اعتباری نداشته باشید، به‌عنوان دپوزیت مبلغی حدود هزار تا چهار هزار لیر از شما بابت بیمه ماشین دریافت می‌شود.

۵) برای اجاره خودرو در استانبول، قسمت یا تمام مبلغ عقد قرارداد برای اجاره در همان ابتدا از شما دریافت خواهد شد. همچنین مابقی را می‌توان در روز آخر اجاره خودرو پرداخت کرد. پرداخت شما می‌تواند از طریق paypal یا کارت اعتباری خود و یا به صورت نقدی باشد.

۶) در روز تحویل و دریافت ماشین، باید روز و ساعت تحویل دادن و تحویل گرفتن ماشین شما ثبت شده باشد. اگر در روزهای آخر هرساعت یا هرروزی که تأخیر کنید به اندازه‌ی همان تأخیر باید مبلغ اضافی‌تر پرداخت نمایید. توصیه می‌شود خودرو خود را سر ساعت و در روز مشخص شده تحویل دهید تا دچار مشکل نشوید.

۷) اگر به محل‌هایی می‌روید که عوارض شهری دارند نگران نباشید. اجاره خودرو در استانبول این قابلیت را دارد که تمام ماشین‌ها مجهز به دستگاه هوشمند HGS و OGS به شما ارائه دهد. با این دستگاه‌ها عوارض شهری پرداخت می شود اما در روز آخر آن مبلغ به‌عنوان عوارض با شما حساب خواهد شد.

۸) شما نمی‌توانید با ماشین‌های اجاره‌ای استانبول به خارج از کشور ترکیه سفر کنید و این کار ممنوع است.

۹) رنت خودرو در استانبول هم به‌صورت محدود و هم به‌صورت نامحدود وجود دارد. محدود به این صورت که میزان کیلومتر مجاز مشخص می‌شود و در روز تحویل باید تا آنقدر کیلومتر که ذکر شده است سفر کنید نه بیشتر. در صورت کیلومتر بیشتر مبلغ بر اساس کیلومتر و مسافت اضافی از شما دریافت می‌گردد.

۰۱) حتماً خودروی خود را قبل از اجاره بررسی کنید که بدنه‌اش سالم باشد و خط و خش نداشته باشد. مهم است که قبل از دریافت ماشین اجاره‌ای خود از آن فیلم و عکس تهیه کنید که اگر مشکلی دارد بعد از قرارداد به حساب شما گذاشته نشود و از دپوزیت شما کم نشود.

۱۱) هنگام اجاره خودرو در استانبول رعایت کنید که کودکان زیر ده‌سال در قسمت جلویی ماشین ننشینند زیرا ممنوع است.

۲۱) ترکیه هم مانند ایران پارکبان دارد و در صورت پارک کردن در گوشه‌ای از خیابان باید مبلغی پرداخت شود. معمولاً هزینه‌ی پرداختی پارک کردن در معابر و کنار خیابان‌ها حدود ۱۵ لیر حساب می‌شود.

۳۱) قیمت بنزین در استانیول نسبت به گازوئیل بیشتر و گرانتر است. هنگام رنت ماشین در استانبول دقت کنید که اگر می‌توانید ماشین دیزلی یا گازوییل را انتخاب کرده و در آخر اگر مجبور بودید از نوع خودرو‌های بنزینی انتخاب کنید.

یک مزیت دیگر در اجاره خودرو در استانبول این است که شما می‌توانید خودرو را در استانبول دریافت کرده و در شهر دیگر به نمایندگی مربوطه واگذار کنید. تمام اتومبیل‌های اجاره‌ای در استانبول دارای بیمه‌ی بدنه هستند پس اگر هنگام سفر دچار خسارت‌های مختلف شدید نگران نباشید. می‌توانید با توجه به وجود بیمه راحت خودروی مورد نیاز خود را اجاره نمایید و از سفر لذت ببرید.

اجاره خودرو در ترکیه با راننده یا بدون راننده

اجاره خودرو در ترکیه این امکان را دارد که شما ماشین را همراه با راننده یا بدون راننده اجاره نمایید. اگر مشاغل زیادی دارید و سرتان شلوغ است یا مسیر‌های گردشگری را نمی‌دانید و مسلط نیستید می‌توانید خودروی خود را با راننده کرایه نمایید. راننده‌های ماشین‌های اجاره‌ای به زبان ایرانی یا زبان بین المللی انگلیسی مسلط هستند و با تبحر کافی شما را به مقصدهای مورد نظر خود می‌رسانند. البته لازم است یاداوری شود که علاوه‌بر هزینه‌ی اجاره ماشین در استانبول، هزینه‌ی راننده نیز به‌صورت مجزا حساب خواهد شد.

اگر می‌خواهید ماشین خود را همراه با راننده سفارش داده و اجاره نمایید؛ از قبل باید به نمایندگی خبر داده باشید تا راننده مناسب برای شما را باخبر کنند. راننده‌ها به خیابان‌ها و محیط‌های شهری استانبول و ترکیه مسلط هستند و شما را به راحتی به محل‌های توریستی برده و سپس بدون نگرانی بعد از اتمام به محل اقامت خود یا هتل و … می‌رسانند.

رنت خودرو در ترکیه با سوییچ ایران

سوییچ ایران سایت آنلاین اجاره خودرو در استانبول با امکانات جدید و به روز و دارا بودن ماشین‌ها در طیف‌های مختلف و همچنین تجارب بالا، به شما کمک می‌کند که بهترین ماشین و دلخواه‌ترین را در شهر استانبول به‌صورت آنلاین اجاره نمایید. اجاره ماشین در استانبول توسط سوییچ ایران این امکان را به شما می‌دهد که بدون نگرانی و استرس، با خودروی خود به محل‌های گردشگری، قرارهای کاری مهم، جشن‌ها، مهمانی‌ها و کارهای مختلف خود رسیدگی کنید. از همه مهم‌تر سوییچ ایران امکان اجاره خودرو در استانبول را بدون دارا بودن کارت اعتباری و هرگونه مدارک و موارد دیگر برای شما فراهم کرده است تا از سفر خود لذت کامل را ببرید و دغدغه‌ای نداشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *