ج٫ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۴۰۳

صدور ۸۰ مجوز به واحد های بومگردی چهارمحال و بختیاری

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری از صدور مجوز برای فعالین ۸۰ واحد گردشگری و بوگردی در این استان خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: همچنین در این مدت موافقت اصولی برای ۱۴ باب هتل در استان صادر شده است که احداث این فضاهای اقامتی در دست اجراست.

وی با اشاره به وجود سه هزار و ۵۰۰ تخت اقامتی در استان، پیش‌بینی کرد که تا پایان سال ۲ هزار تخت دیگر با تکمیل اقامتگاه‌های بوم‌گردی‌، اردوگاه‌ها و هتل‌های در دست احداث به تعداد تخت‌های اقامتی استان اضافه شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری، توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی را از مهمترین برنامه‌های این اداره‌کل در راستای جذب گردشگر اعلام کرد و گفت: اگرچه برای احداث هتل پنج ستاره در استان سرمایه‌گذارانی اعلام آمادگی کرده‌اند اما برای اقامت همه اقشار با هر قدرت خریدی و از سوی دیگر حفظ بافت سنتی و بومی استان تمرکز خود را بر توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی معطوف کرده‌ایم.

جیلان یادآور شد: در حالی که در نیمه نخست امسال در حدود یک میلیون تردد مسافر در استان ثبت شده است اما کمتر از ۱۰۰ هزار نفر از این مسافران در استان اقامت کرده‌اند که برای رفع این کاستی تلاش داریم با فراهم کردن فضاهای جذاب و سنتی نظیر اقامتگاه‌های بوم‌گردی دست‌کم یک یا ۲ شب مسافران ورودی به استان را اسکان دهیم.

وی تصریح کرد: گردشگری موضوعی است که برای رونق آن باید همه دستگاه‌ها مشارکت و همکاری کنند و با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در دولت سیزدهم فراهم شده امید می‌رود بتوان در حوزه توسعه گردشگری گام‌های بلندی در استان برداشته شود.

اقامتگاه‌های بوم‌گردی فضاهایی برای اسکان گردشگران است که بیشتر به واسطه افراد محلی اداره می‌شود تا در انتقال ویژگی‌های اجتماعی و فرهنگی موفق‌تر عمل کنند. تزییات و ساختار اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز تداعی‌کننده ویژگی‌های همان منطقه است و غذاهای سرو شده در این فضاها از میان خوراک‌های محلی انتخاب می‌شود. در این اقامتگاه‌ها سعی می‌شود تا کمترین آسیب به محیط‌زیست وارد آید و گردشگر با فرهنگ جامعه میزبان آشنا شود.

چهارمحال و بختیاری دارای بیش از ۸۰۰ جاذبه گردشگری شامل ۱۰۸ جاذبه طبیعی، ۶۷۴ جاذبه فرهنگی و تاریخی، هشت اثر دست‌ساز، ۱۲ روستای هدف گردشگری ملی، ۱۵ منطقه نمونه گردشگری مصوب دولت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *