پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

صنعت توریسم تنها راه نجات کشور از اقتصاد نفتی است

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی مازندران در گفتگویی اظهار کرد: توجه به ظرفیت های گردشگری کشور می‌تواند کشور را از اقتصاد نفتی نجات دهد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، محمدعلی محسنی بندپی به همراه مدیرکل میراث فرهنگی مازندران روز جمعه در حاشیه آیین بهره برداری دهکده گردشگری زانوس بخش کجور نوشهر در گفت و گو با خبرنگاران افزود : اقتصاد تک محصولی در ادوار مختلف ما را وادار کرده تا به سمت اقتصاد گردشگری برنامه ریزی کنیم.

وی اظهارداشت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به تنهایی نمی تواند در تقویت زیرساخت های این بخش موفقیت کسب کند لذا برای تحقق این مهم باید همه وزارتخانه ها پای کار بیایند.
وی خاطرنشان کرد : در سه سال گذشته با ربیس سازمان محیط زیست کشور نشست های متعددی صورت گرفت که در باره واحدهای تولیدی سازگار با محیط زیست تدابیری اندیشیده بشود که گام های در این زمینه برداشته شده است

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی مازندران هم گفت : هدف نهایی رسیدن به توسعه گردشگری نیازمند خرد جمعی است.

صادق برزگر افزود : مازندران ظرفیت های ممتازی در حوزه گردشگری دارد و لذا داشتن این همه ظرفیت کافی نیست بلکه نیازمند شکل دهی یک زنجیره ارزشی خروجی برای رسیدن به اهداف باشد.

برنامه‌ریزی برای رونق اقتصاد گردشگری کشور ضروری است

وی نقش رسانه ها را توسعه گردشگری هر منطقه ای مهم برشمرد و در مورد روستای کندلوس بخش کجور یادآور شد : رسانه ها باید با اطلاع رسانی همه جانبه بستر را برای ثبت جهانی روستای کندلوس مهیا کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران تصریح کرد : یک روستا برای ثبت جهانی باید ۱۴ شاخص داشته باشد اگر روستای کندلوس ثبت جهانی نشود برای سال آینده هم تلاش می شود تا این روستا را کاندیدای ثبت جهانی کنیم.
به گفته وی برای ثبت جهانی این روستا باید دبیرخانه استانی و شهرستان شکل بگیرد.

برزگر خاطرنشان کرد : غرب مازندران در منطقه حفاظت شده واقع است که نمی توان هر راهبردی گردشگری را در این منطقه به انجام رسانید بنابراین این موضوع با استاندار استان در میان گذاشته شد و امید که محدودیت های مربوط برداشته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران از تاسیس دفتر سرمایه گذاری غرب مازندران در آینده نزدیک در چالوس خبر داد و گفت : با استقرار دفتر استانداری در این شهرستان به طور قطع همین رویکرد را پیگیری می کنیم.

برنامه‌ریزی برای رونق اقتصاد گردشگری کشور ضروری است
وی تحقق گردشگری سلامت در این استان را بسیار مهم دانست و گفت : همه تلاش های این نهاد این است که تا این مهم در استان مازندران به معنای واقعی شکل بگیرد که تاکنون گام های مهمی برای تحقق آن صورت گرفته است.

برزگر به ورود گردشگران کشورهای اوراسیا به این استان در روزهای گذشته اشاره و اضافه کرد : با توافق های انجام شده شاهد ورود گردشگران زیادی از کشور روسیه و منطقه اوراسیا به این مازندران خواهیم بود.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت های گردشگری دریایی در استان مازندران تاکید کرد و گفت : در برخی از کشورهای دنیا در این حوزه گردشگری خوش درخشیدند و ضروری این استان در این ارتباط گام های خوبی بردارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *