س٫ اردیبهشت ۱۱ام, ۱۴۰۳
زائزان پاکستانی در مشهد

طرح «مهمان امام رضا(ع)» برای تسهیل سفر زائران پاکستانی

نشستی میان مسئولان فرهنگی ایران و پاکستان صورت گرفت تا بتوانند زائران پاکستانی بدون مشکلی به شهر مشهد سفر کنند، این طرح با نام مهمان امام رضا (ع) آغاز به کار می کند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، سیدجواد موسوی، مدیر‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی اظهار کرد: به منظور افزایش تعاملات گردشگری بین ایالت سند پاکستان و جمهوری اسلامی ایران به همت سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کراچی دومین نشست تخصصی دفاتر زیارتی ایالت سند پاکستان و دفاتر گردشگری و زیارتی جمهوری اسلامی در این شهر آغاز شد.

وی ادامه داد: در همین راستا نخستین جلسه مشترک به همت سرکنسول جمهوری اسلامی در کراچی و سازمان غیردولتی رفاهی زائران ایالت سند پاکستان با حضور مدیر کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی، مدیر عامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی کشور، مدیران معاونت گردشگری وزارتخانه، مدیران دفاتر خدمات مسافرتی استان و دفاتر زیارتی ایالت سند پاکستان برگزار شد.

موسوی در این جلسه با اشاره به اهمیت توسعه روابط زیارتی بین ایالت سند و مشهد به ارائه طرح مهمان امام رضا(ع) به ‌عنوان یک طرح با ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی پرداخت و گفت: بسته‌های سفر زیارتی و ویژه برای ‌زائران با خدمات اقامتی و پذیرایی تهیه و تدارک دیده شده است.

روح‌الله حسین‌زاده، مدیر عامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی نیز در این جلسه با اشاره به حمایت‌های ملی از طرح مهمان امام رضا(ع) برای زائران پاکستانی اظهار کرد: طرح ملی «مهمان امام رضا(ع)» با هدف تعمیق سفرهای زیارتی خانواده‌محور و سازمان‌یافته برای زائران داخلی و خارجی از سوی شورای عالی زیارت کشور تصویب شده و در حال برنامه‌ریزی و انجام است.

وی گفت: در این طرح نگاه ویژه‌ای به آسان‌سازی سفر شیعیان و علاقه‌مندان به زیارت امام رضا(ع) به‌‌ویژه از کشورهای همجوار مانند افغانستان، پاکستان، عمان و عراق انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

برگزاری همایش «ایرانِ جذاب» در شهر کراچی پاکستان

کمیسیون مشترک ایران و پاکستان در حوزه گردشگری تشکیل می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *