پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

طوفان استوایی در موزامبیک ۱۰ کشته بر جای گذاشت

طوفان استوایی در موزامبیک بیش از ۱۰ کشته بر جای گذاشته و موجب قطعی کامل برق در بیش از ۲۰ منطقه در این کشور شد.
به گزارش توریسم اینترنشنال، یک مقام رسمی روز گذشته عنوان کرد که در پی وقوع طوفان استوایی در شمال موزامبیک، حداقل ۱۰ نفر کشته شدند.
طوفان گومبه روز جمعه با سرعت بادهای بیش از ۲۰۰ کیلومتر (۱۲۵ مایل) در ساعت به موزامبیک رسید. یکی از مقامات به خبرنگاران گفته است که مرگ‌های ناشی از این طوفان در استان نامپولا به دلیل آسیب دیدن خانه‌ها و سایر زیرساخت‌ها ثبت شده است.
این طوفان همچنین به زیرساخت های برق و ارتباطات آسیب رساند. شرکت برق موزامبیک در بیانیه ای اعلام کرد که ۲۰ منطقه بدون برق مانده اند که زندگی حدود ۳۰۰ هزار نفر را تحت تاثیر قرار داده است.
 گفته می شود که زیرساخت‌های مختلف دولتی و خصوصی مانند مدارس و پل‌ها نیز آسیب جدی دیده‌اند و بسیاری از جاده‌ها زیر آب رفته است.
لویزا مک، یکی از مقامات موسسه ملی مدیریت و کاهش خطر بلایا، گفته است که تیم های امدادی در نقاط حساس برای نظارت و ارائه اقدامات واکنشی مستقر شده اند.
این آژانس گفت که بیش از ۵۸۰,۰۰۰ نفر، ۷,۰۰۰ مدرسه، ۷۵۰ مرکز بهداشتی، ۷۷ پل، ۱۵ بخش از جاده‌ها و سایر زیرساخت‌های اساسی در معرض خطر قرار دارند.
اگرچه موسسه ملی هواشناسی اعلام کرده که طوفان در طول روز ضعیف شده و به مرحله یک فرورفتگی استوایی رسیده است. با این حال، باران شدید همچنان بر استان های همجوار تأثیر می گذارد.
در ماه ژانویه، این کشور جنوب آفریقا با طوفان استوایی آنا مواجه شد که بیش از ۸۰ نفر را در ماداگاسکار، موزامبیک و مالاوی کشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *