پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

آمادگی همدان برای استقبال از مسافران نوروزی

استان همدان جهت پذیرایی از میهمانان و مسافران نوروزی با تاکید بر در اولویت بودن امنیت و سلامت مسافران سفر کرده به این استان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، استاندار همدان گفت: تمامی امکانات برای پذیرش و اسکان مسافران و همچنین بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی فراهم شده است.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: سلامت و امنیت مسافران در ایام نوروز برای ما در اولویت است، از این رو رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، سلامت غذای ارائه شده در رستوران‌ها و ایجاد ایمنی جاده‌ها سه موضوع مهمی است که به طور دقیق و مستمر توسط دستگاه‌های متولی کنترل و رصد می‌شود.

وی تصریح کرد: مکان‌های اقامتی، اصناف، تهیه غذاها، نانوایی‌ها و تعمیرگاه‌های اتومبیل از جمله واحد‌هایی هستند که در ایام تعطیلات نوروز باید به صورت شیفتی آماده خدمات به مسافران باشند و بر عملکرد آن‌ها نظارت خواهد شد.

استاندار همدان به آمادگی شبانه روز بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های تامین اجتماعی در ایام تعطیلات خبر داد و تاکید کرد: هیچ مرکز درمانی در این روز‌ها تعطیل نیست و دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تامین پزشک مورد نیاز در شهرستان‌ها به سرعت اقدام کند.

علیرضا قاسمی فرزاد از دستگاه‌های امدادی و خدماتی خواست هشدار‌های هواشناسی را به طور مستمر رصد کنند و مدیریت بحران استان نیز آمادگی مواجه با هرگونه حوادث غیرمترقبه از جمله برف و کولاک را داشته باشد.

وی به برقراری پرواز همدان- کیش و همدان- مشهد در فرودگاه همدان اشاره کرد و تصریح کرد: این موضوع بعد از ۲ سال توقف با پیگیری‌های مستمر به ثمر نشست و هم اکنون چهار سفر در هفته برقرار است که امیدواریم مورد استقبال هموطنان قرار بگیرد.

استاندار همدان گفت: ستاد تسهیلات خدمات سفر به زودی در یادمان عین القضات دایر می‌شود و هفت کمیته با عضویت دستگاه‌های مرتبط به مسافران نوروزی خدمات لازم را ارائه می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *