ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

عزت الله ضرغامی با رئیس سازمان جهانی گردشگری دیدار کرد

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان در سفر به اسپانیا با “پولولیکاشویلی” رئیس سازمان جهانی گردشگری دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که همزمان با برگزاری نمایشگاه گردشگری اسپانیا به دعوت دبیرکل سازمان جهانی گردشگری به مادرید سفر کرده است، با همراهی حسن قشقاوی ـ سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا ـ با زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد. پولولیکاشویلی، درباره دیدار با ضرغامی در صفحه رسمی خود در اینستاگرام نوشته است: سازمان جهانی جهانگردی به پیشبرد همکاری خود با ایران برای بهبود گردشگری مصمم است.

او همچنین گفته است: ایران از طریق برنامه‌های نوآوری آموزش این پتانسیل را دارد که گردشگری را به یک شریک قوی برای رشد تبدیل کند.

بنا بر گزارش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، زوراب پولولیکاشویلی ـ دبیرکل سازمان جهانی گردشگری ـ همچنین گفته است: ایران از نظر ماهیت چندفرهنگی، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های متنوع در زمینه انواع گردشگری یکی از قطب‌های اصلی گردشگری جهان محسوب می‌شود.

او ایران را یک قدرت گردشگری دانسته و بیان کرده است: ایران به لحاظ جایگاهی که در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی دارد، می‌تواند سازمان جهانی گردشگری را در نیل به اهداف و برنامه‌هایش یاری کند.

پولولیکاشویلی اهم اقدامات صورت‌گرفته در طول سال‌های اخیر و دوران تصدی خود در راستای توسعه گردشگری در سطح جهان را تشریح کرد که از آن جمله به گردشگری روستایی، گردشگری داخلی، توسعه و ترویج آموزش‌های آن‌لاین به‌ویژه با محوریت جوانان اشاره کرد.

عزت الله ضرغامی در این دیدار با اشاره به این‌که گردشگری حق همه مردم دنیاست، گفت: امروز مؤثرترین عامل همگرایی ملت‌های دنیا، گردشگری است. ارتباط مستقیم مردم با یکدیگر بسیاری از ذهنیت‌های منفی نسبت به روابط انسانی را از بین می‌برد و زمینه دوستی و خوشبینی را بین آحاد مردم فراهم می‌کند.

او در این دیدار با اشاره به برگزاری دهمین مجمع گردشگری شهری به میزبانی شهرداری تهران، کنفرانس گردشگری روستایی کردستان و کرمانشاه و اعطای بورس‌های آموزشی، ضرورت پشتیبانی دبیرکل ازاین برنامه‌ها را یادآور شد.

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری همچنین درباره نقش سامانه‌های دیجیتال در صنعت گردشگری، گردشگری غذا و کمک به کشورهای عضو UNWTO برای جذب سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری توضیحاتی داد و گفت: اطمینان دارم این دیدار سرآغاز بزرگی برای تعمیق دوستی‌ها و همکاری‌های ما است.

مادرید که مقر سازمان جهانی جهانگردی است، تا روز یکشنبه سوم بهمن ماه نیز محل گردهمایی فعالان گردشگری کشورها خواهد بود و ایران نیز با ۱۴ شرکت گردشگری در نمایشگاه فیتور اسپانیا حضور دارد.

 

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *