ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

عمده سرمایه گذاری های وزارت گردشگری درسال جدید مربوط به اردبیل است

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری کشور در یک مصاحبه گفت:به دلیل برگزاری رویداد ۲۰۲۳ گردشگری در اردبیل این استان در مرکز سرمایه گذاری های بخش گردشگری قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه عنوان کرد:در سال جاری در استان اردبیل پروژه های گردشگری زیادی انجام خواهد شد و عمده سرمایه گذاری وزارت گردشگری مربوط به این استان خواهد بود.

به گزارش توریسم اینترنشنال،سیدعزت‌الله ضرغامی در حاشیه افتتاحیه رویداد ۲۰۲۳ اظهار کرد: حوزه گردشگری نیاز طبیعی همه مردم جهان است و ایران دارای ۲۶ اثر ثبت شده جهانی است و به خاطر ثبت جهانی آثار ملموس و ناملموس جزو ۱۰ کشور اول دنیا و در رتبه ششم آثار ناملموس و رتبه نهم آثار ملموس ثبت شده جهانی قرار داریم و از این ظرفیت باید به نحو بهینه برای توسعه گردشگری ایران و شمول اثرات مثبت این توسعه به نفع تمام مردم استفاده کنیم.

وزیر میراث فرهنگی بیان کرد: متاسفانه برخی از کشورها سختگیری‌های بی‌لیل و غرض‌ورزانه را نسبت به گردشگران ایرانی داشتند که هیچ مانعی در برابر توسعه گردشگری ایران نشده و روز به روز شاهد افزایش سرمایه‌گذاری ها و ورود گردشگران خارجی به ایران هستیم.

ضرغامی گفت: در سال گذشته ۶ هزار میلیاردتومان به سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری اختصاص یافت و ده‌ها برابر این مبلغ بخش خصوصی در گردشگری سرمایه‌گذاری کرده است و پروژه های فراوانی افتتاح شده که روز به روز بر انگیزه سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری افزوده میشود و استان های کشور به ویژه استان اردبیل فرصت‌های سرمایه‌گذاری را احصاء کرده‌اند که تمام مجوزهای لازم برای سرمایه‌گذاری اخذ شده و به نوعی بروکراسی‌های اداری حذف و آماده سرمایه‌گذاری توسط سرمایه‌گذاران بخش گردشگری است.

وی با اشاره به جاده ابریشم تصریح کرد: جاده ابریشم در کنار موقعیت اقتصادی دارای یک موقعیت فرهنگی نیز است که باید تاریخ چندهزار ساله را احیاء کنیم و مورد توجه تمام کشورهایی است که در این مسیر قرار دارند.

وزیر میراث فرهنگی بیان کرد: استان اردبیل با توجه به اینکه در طول این یکسال باید مأموریت مهمی را انجام دهد در اولویت توجه و سرمایه گذاری وزارت میراث فرهنگی قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *