ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

دبیرکل اِکو:منطقه اِکو به یکی از قطب های بزرگ گردشگری در دنیا تبدیل خواهد شد

دبیرکل اکو در طی سخنرانی خود در رویداد گردشگری ۲۰۲۳ که در اردبیل در جریان است گفت:به کمک کشور های عضو اکو،تمام تلاش خود را به کار می بریم تا این منطقه به واسطه جاذبه های بی شمارش تبدیل به توریستی ترین منطقه جهان کنیم.

به گزارش توریسم اینترنشنال،خسرو ناظری، دبیرکل اکو در افتتاحیه رویداد ۲۰۲۳ اظهار کرد: از حضور در این رویداد در شهر تاریخی و زیبای اردبیل خوشحالیم.

ناظری گفت: منطقه اکو دارای زیبایی ذاتی و طبیعی و تنوع فرهنگی است و یادآور جاده ابریشم است.
وی ادامه داد: ۷۴ مکان ثبت شده جهانی در کشورهای عضو اکو وجود دارد که پتانسیل مهمی در توسعه گردشگری منطقه است.

دبیرکل اکو بیان کرد: در سازمان اکو تمام تلاش خود را در تبدیل این منطقه به مطلوبترین مقصد گردشگری جهان انجام میدهیم.

وی افزود: سازمان اکو با اتخاذ رویکردهای نوین در جذب گردشگران جهانی تلاش میکند و تجمیع اقدامات برای معرفی گنجینه های گردشگری از اهداف اکو است که برای توسعه اجتماعی و اقتصادی و افزایش رفاه مردم کشورهای این منطقه مهم می باشد.

ناظری در خصوص استان اردبیل گفت: اردبیل طبیعت بی نظیر، مردم نیک سرشت، آثار تاریخی و باستانی و طبیعی فراوان از جمله مجموعه جهانی شیخ‌صفی‌الدین اردبیل، جنگل فندقلو، آبهای گرم معدنی سرعین، کوه سبلان، مسجد جمعه و همچنین در هنر فرشبافی آوازه جهانی دارد.

وی ادامه داد: نام اردبیل در جای جای شاهنامه بیان شده که نشان از اهمیت این شهر در ایران باستان دارد.

دبیرکل اکو تصریح کرد: در سومین نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو در شهر خجند تاجیکستان در سال ۱۳۹۸، اردبیل به‌عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۲۳ انتخاب شد که اکنون در افتتاحیه این رویداد قرار داریم و خوشحالیم که این شهر و استان را برای این رویداد انتخاب کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *