ج٫ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۴۰۳

فرانسه: همچنان برای ایرانیان ویزا صادر می‌کنیم

سفارت فرانسه در ایران علام کرد :  همچنان برای ایرانیان ویزا صادر می‌کنیم اما به دلیل فیلترینگ سرعت بررسی پرونده‌ها کاهش یافته است.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ در پی تکذیب گزارش‌ها از «تعلیق غیررسمی» صدور روادید شِنگن توسط برخی کشورهای اروپایی از سوی آلمان و لهستان، سفارت فرانسه در تهران نیز این گزارش‌ها را رد کرد.

سفارت فرانسه در تهران روز سه‌شنبه، ۱۹ مهر، در بیانیه‌ای در وب‌سایت خود نوشت که «شایعات رایج در فضای مجازی مبنی بر این که فرانسه (و سایر کشورهای اروپایی) صدور روادید برای اتباع ایرانی را تعلیق کرده‌اند تکذیب می‌کند».

این سفارتخانه تاکید کرد که «فرانسه همچنان در ایران ویزا صادر می‌کند.»

پیشتر مرکز رسیدگی به درخواست روادید فرانسه در تهران اعلام کرده بود که به ‌دلیل «اختلال در اینترنت» امکان رسیدگی به درخواست‌های روادید را ندارد.

این مرکز روز هفتم مهر گفته بود که این وضعیت خارج از کنترل سفارت فرانسه در تهران و این شرکت است.

سفارت فرانسه نیز در بیانیه تازه خود می‌گوید: «به علت فیلترینگ اینترنت که مقامات ایرانی تصمیم به انجام آن گرفته‌اند، سفارت فرانسه موقتا و فعلا قادر به بررسی حجم زیادی از پرونده‌ها نیست و گرفتن وقت ویزا از شرکت کارگزار ما، در حال حاضر پیچیده است.»

نمایندگی دیپلماتیک فرانسه در تهران از «مشکلات پیش‌آمده» در این زمینه عذرخواهی کرد.

روز دوشنبه، وزارتخانه‌های آلمان و لهستان نیز به رادیوفردا گفته بودند که بخش صدور روادید در سفارتخانه‌های این کشورها در تهران فعالیت عادی خود را ادامه می‌دهد.

این اعلام پس از آن صورت گرفت که خبرگزاری ایسنا روز دوشنبه به نقل از مسئول بخش روادید در یکی از آژانس‌های مسافرتی تهران که نامش فاش نشد، گفت که «برخی از سفارتخانه‌های اروپایی و حوزه شنگن تا پایان ماه اکتبر ۲۰۲۲ نوبت‌های درخواست ویزا را کنسل کرده‌اند و مدارک یا پرونده جدیدی را نمی‌پذیرند.»

بیشتر بخوانید:

تعلیق صدور ویزا برای اتباع ایرانی

شرایط دریافت ویزای کاری در کدام کشور آسان تر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *