پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

فعالان محیط زیست در آمریکا از اداره هوانوردی این کشور شکایت کردند

فعالان محیط زیستی در آمریکا از اداره هوانوردی آمریکا به دلیل صدور مجوز برای پرتاب موشک استارشیپ شکایت کردند.

این افراد معتقدند اداره هوانوردی آمریکا از خساراتی که قرار بود بعد از پرتاب این موشک به طبیعت وارد شود آگاه بوده است اما با این حال مجوز آنرا صادر کرده است.

 

به گزارش توریسم اینترنشنال،شکایت این گروه از محیط زیست در دادگاهی در واشنگتن ثبت شده است. آنها مدعی اند پرتاب این راکت غول پیکر آثار زبان باری را برای محیط زیست ایجاد خواهد کرد و اداره هوانوردی به درستی اثرات زیان بار را در منطقه مورد بررسی قرار نداده است. این مجوز اجازه پرتاب ۲۰ موشک استارشیپ را برای پنج سال آینده صادر کرده است.

اخیرا اسپیس ایکس اولین پرتاب راکت غول پیکر خود را در نزدیکی ساحل بوکا چیکا در جنوب تگزاس انجام داد که ناموفق بوده و با انفجار این موشک همراه بود.

طبق این شکایت انفجار این فضاپیما ذرات معرفی را در منطقه منتشر کرده است که می تواند برای محیط زیست مصر باشد. همچنین طبق بیانیه مرکز تنوع بیولوژیکی آمریکا نیز سایت پرتابی این شرکت توسط پارک های ایالتی و پناه گاه های ملی حیات وحش برای گونه های در معرض خطر احاطه شده که می تواند اثرات زیان باری را ایجاد کند.

به گفته این سازمان پرتاب و انفجار موشک همراه با افزایش ترافیک خودرویی، افزایش دما، آلودگی صوتی و نوری و همچنین دیگر فعالیت ها می توان آسیب های زیادی به محیط زیست وارد کرده و حتی زباله هایی را نیز در اثر انفجار در این زیست گاه ها منتشر کند. در این شکایت از FAA خواسته شده تا بررسی مجدد روی فعالیت های اسپیس ایکس داشته باشد. این اداره پیش از این نیز اعلام کرده بود نتیجه اولین پرتاب این شرکت و اثرات آن روی محیط زیست را بررسی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *