ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

معاون گردشگری اردبیل:کلیه مراکز استان باید از پلاستیک و زباله پاک شوند

معاون گردشگری استان اردبیل پس از رویداد گردشگری اردبیل گفت:مراکز تفریحی و گردشگری استان باید از زباله پاک شوند.

به گزارش توریسم اینترنشنال،وی ادامه داد: همه دستگاه‌ها در این راستا لازم است در حیطه وظایف قانونی خود به لحاظ پاکسازی فیزیکی و یا اقدامات مرتبط با پاکسازی اعم از اختصاص زمین برای دفن زباله و جلوگیری از ریخته شدن نخاله‌های ساختمانی به حریم جاده‌ها و مزارع اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل توجه به مدیریت مناسب پسماند و برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از آن به‌عنوان طلای کثیف را لازم دانست و افزود: حوزه متولی می‌تواند با برون‌سپاری این اقدام به یک شرکت مرتبط فعال و با رعایت حق و حقوق ۲ طرف، هم از آلودگی زیست محیطی جلوگیری کرده و هم زمینه استفاده بهینه از زباله‌ها را فراهم کند.

کوتاهی دستگاه‌های اجرایی در عمل به تکالیف قانونی با برخورد دستگاه قضایی مواجه می‌شود

میرجعفریان همچنین با اشاره به اهمیت دفن پسماندها و نخاله‌های ساختمانی هر یک از شهرستان‌ها برای جلوگیری از ایجاد چهره ناهمگون در شهرها، همکاری دستگاه‌های مرتبط از جمله منابع طبیعی و شهرداری را در این راستا ضروری دانست.

وی بر لزوم توجه جدی جهاد کشاورزی استان اردبیل به وظایف قانونی خود برای جلوگیری از کشت زیرنایلونی در برخی شهرستان‌ها تأکید کرد و گفت: همچنین این حوزه باید نسبت به حفظ زمین‌های باکیفیت و درجه یک کشاورزی حاشیه جاده‌ها اقدامات جدی را به‌عمل آورده و از هرگونه چشم‌پوشی در خصوص تغییر کاربری این اراضی پرهیز کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل اظهار کرد: وظایف هر دستگاهی در حوزه مربوط مشخص است و نیازی به تکرار نیست و در صورت کوتاهی و اهمال کاری دستگاه‌های اجرایی در عمل به تکالیف، دستگاه قضایی برای برخورد قانونی ورود خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *