ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

فعالیت راهنمایان گردشگری زیربنای گردشگری همدان را مستحکم کرده است

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی همدان گفت: در حال حاضر بیش از ۱۵۰ راهنمای گردشگر به صورت حرفه‌ای مشغول به کار می‌باشند.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، محسن معصوم‌علیزاده ضمن تبریک فرارسیدن ۲۱ فوریه روز جهانی راهنمایان گردشگری گفت: طبق آخرین آمار بیش از ۱۵۰ نفر راهنمای گردشگری دارای کارت شناسایی در سطح استان فعالیت دارند افرادی پویا، فعال و صاحب‌فکر هستند.

او با اشاره به اینکه همدان با داشتن بیش از هزار و ۹۰۰ اثر و جاذبه تاریخی از استان‌های پیشرو در گردشگری است، گفت: توانمندسازی فعالان حوزه گردشگری و راهنمایان این بخش می‌تواند زیربنای صنعت گردشگری همدان را مستحکم‌تر کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه راهنمایان دارایی اصیل گردشگری هستند، گفت: نقش راهنمایان گردشگری در راهنمایی و جلب رضایت مسافران و گردشگران و ترغیب آنها به سفری دوباره به استان اهمیت زیادی دارد چرا که این عزیزان تابلوهای زیبای معرفی شهر و استان همدان هستند.

معصوم‌علیزاده با بیان اینکه گردشگری می‌تواند باعث احیا و ارتقاء سنت‌ها و فرهنگ‌های جامعه بومی و حفظ ارزش‌های طبیعی و تاریخی شود و از نظر اقتصادی در جوامع میزبان مؤثر باشد، گفت: آگاهی فعالان این حوزه به ویژه راهنمایان گردشگری مقدمه تبدیل ظرفیت‌های بالقوه گردشگری به جاذبه‌های پولساز در آگاهی فعالان این حوزه به ویژه راهنمایان گردشگری خلاصه می‌شود.

او گفت: اجرای طرح بیمه راهنمایان گردشگری به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین خواسته راهنمایان گردشگری همواره از سالیان گذشته تا کنون مطرح بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *