ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

Residential duplex townhouse with red car parked on concret driveway

قیمت خانه در استرالیا برای خارجی‌ها سه برابر می شود

دولت استرالیا طی قوانین جدیدی قیمت مسکن را برای افرادی که از کشورهای دیگر به این کشور مهاجرت می کنند، سه برابر می کند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، جیم چالمرز، وزیر خزانه‌داری استرالیا روز یکشنبه گفت که دولت به عنوان بخشی از اقدامات با هدف افزایش عرضه مسکن ارزان قیمت برای اتباع این کشور، هزینه خرید خانه توسط خارجی‌ها را سه برابر می‌کند.

آقای چالمرز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اعمال هزینه‌های بالاتر برای خرید خانه‌های موجود در بازار و افزایش جریمه‌ برای مالکانی که خانه‌های خود را خالی نگه داشته‌اند، برای اطمینان از این که سرمایه‌گذاری خارجی در بازار املاک مسکونی در راستای منافع ملی ماست انجام می‌شود.»

وزیر خزانه‌داری استرالیا همچنین گفت که دولت به منظور تشویق ساخت و عرضه مسکن، هزینه‌های سرمایه‌گذاری خارجی در پروژه‌های «ساخت به شرط اجاره» را کاهش می‌دهد.

آقای چالمرز وعده داد که سیاست جدید طراحی شده در قبال سرمایه‌گذاران خارجی در بازار مسکن استرالیا، موجب تامین حدود ۵۰۰ میلیون دلار استرالیا (۳۰۰ میلیون دلار) خواهد شد که دولت آن را صرف سرمایه‌گذاری در ساخت مسکن در مناطق اولویت‌دار خواهد کرد.

دولت استرالیا سال گذشته نیز هزینه و کارمزد خرید ملک را برای سرمایه‌گذاران خارجی دوبرابر کرد و مدعی شد که اعمال این سیاست، موجب تامین اعتباری ۴۵۵ میلیون دلاری طی چهار سال آینده خواهد شد.

دولت استرالیا در ژوئن گذشته نیز متعهد شد که ۲ میلیارد دلار استرالیا (۱.۳ میلیارد دلار آمریکا) برای ساخت هزاران خانه جدید ارزان قیمت در سراسر کشور اختصاص دهد.

بازار مسکن استرالیا در حال حاضر یکی از گران‌ترین بازارهای جهان به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *