د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

مایکروسافت به دلیل کوتاهی و عدم توجه به تحریم های اعمال شده بر ایران به پرداخت ۳ میلیون خسارت محکوم شد

بنابر اعلام مقامات آمریکا شرکت مایکروسافت به دلیل اهمیت ندادن به تحریم های اعمال شده بر ایران و روسیه،به پرداخت بیش از ۳ میلیون دلار جریمه محکوم شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،غول نرم‌افزاری آمریکا، برخی از تحریم‌ها و محدودیت‌های صادراتی اعمال‌شده علیه ایران را نقض کرده است. بر اساس بیانیه‌ای رسمی، دولت و مایکروسافت بر سر این موضوع به توافق دست پیدا کرده‌اند.

مایکروسافت با پذیرش ۱٬۳۰۰ مورد نقض واضح تحریم‌های مرتبط‌به کوبا، ایران، سوریه و روسیه اعلام کرده است که حدودا سه میلیون دلار جریمه پرداخت می‌کند. ظاهرا مایکروسافت با بی‌توجهی به تحریم‌های وضع‌شده توسط آمریکا، سرویس‌ها و نرم‌افزارهای خود را در دسترس کشورهای موردبحث قرار داده است.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در بیانیه‌ای می‌گوید رفتار مایکروسافت «غیرفاحش» بوده و این شرکت به‌صورت داوطلبانه جزئیات نقض تحریم‌ها را اعلام کرده است.

بخش عظیم نقض تحریم‌ها که در بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹ اتفاق افتاد شامل خدمت‌دهی به سازمان‌ها و اشخاص روسی ساکن‌ در منطقه‌ی کریمه بوده است. وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید مایکروسافت نتوانسته از رسیدن سرویس‌هایش به دست سازمان‌ها و اشخاص‌ تحریم‌شده جلوگیری کند.

مایکروسافت در بیانیه‌ای می‌گوید که نسبت‌به کوتاهی‌اش در سازگاری با تحریم‌های آمریکا آگاهی دارد و ضمن همکاری با دولت، خوشحال است که سرانجام به توافق دست پیدا کرده. این شرکت می‌گوید که محدودیت‌های صادراتی و تحریم‌ها را بسیار جدی می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *