ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

مجسمه «ابوالهول خندان» کشف شد

باستان‌شناسان در مصر مجسمه ابوالهول «با صورت خندان و دو فرورفتگی» را در نزدیکی معبد «حاتحور» کشف کردند.

به گزارش توریسم اینترنشنال ؛وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر اعلام کرد که باستان‌شناسان در مصر مجسمه ابوالهول «با صورت خندان و دو فرورفتگی» را در نزدیکی معبد «حاتحور» کشف کردند. این منطقه یکی از بهترین مکان‌های باستانی حفاظت شده این کشور است.

این آخرین مورد از یک سلسله اکتشافاتی است که در چند ماه گذشته صورت گرفته است.

وزارت گردشگری و آثار باستانی در بیانیه‌ای اعلام کرد که «این مجسمه سنگ آهنکی» که تصور می‌شود نمادی از یکی از امپراتوری‌های روم باستان است در داخل یک مقبره دو طبقه در نزدیکی معبدی در جنوب مصر پیدا شده است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده که در کنار مجسمه ابوالهول «یک سنگ نوشته رومی که با خط‌های دموتیک و هیروگلیف نوشته شده» هم کشف شده است.

پس از رمزگشایی کامل، این سنگ‌نوشته ممکن است هویت این حاکم حجاری شده را که به گفته تیم تحقیقاتی مصری ممکن است امپراتور «کلودیوس» باشد را روشن کند.

معبد حاتحور در حدود ۵۰۰ کیلومتری جنوب پایتخت قاهره قرار دارد. این کشور در ماه‌های اخیر اکتشافات باستان‌شناسی مهمی را در قبرستان «سقاره» در جنوب قاهره و همچنین در «جیزه» خانه تنها بنای بازمانده از عجایب هفتگانه جهان باستان، پرده برداری کرده است.

روز پنجشنبه، وزارت آثار باستانی این کشور از کشف یک گذرگاه ۹ متری پنهان در داخل هرم بزرگ جیزه خبر داد که به گفته باستان شناس «زاهی حواس» ممکن است به «محل تدفین واقعی» فرعون «خوفو» یا «خئوپس» برسد.

مقامات مصری در ژانویه اعلام کردند که در «اقصر» باستان شناسان یک «شهر مسکونی کامل از دوران روم» که قدمتی ۱۸۰۰ ساله دارد را کشف کرده‌اند.

برخی از کارشناسان اینگونه خبرها را بیشتر سیاسی و اقتصادی می‌دانند تا علمی. چرا که مصر برای احیای صنعت گردشگری خود در بحبوحه بحران شدید اقتصادی روی این آثار باستانی و توریسم حساب باز کرده است.

این دولت قصد دارد تا سال ۲۰۲۸ سالانه ۳۰ میلیون گردشگر جذب کند. این رقم قبل از همه گیری ۱۳ میلیون نفر بوده است.

بیشتر بخوانید:

اسرائیل: کتیبه‌ای که نام «داریوش کبیر» روی آن حک شده قلابی است

کشف یک راهروی جدید مخفی در اهرام ثلاثه مصر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *