ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳
توریسم اسنترنشنال باغ های شمیرانات

محصولات باغی شمیرانات در رتبه برتر کشوری قرار دارد

به گفته فرماندار شهرستان شمیرانات ، این شهرستان در تولید محصولات باغی من جمله گیلاس ، آلبالو و سیب در رتبه برتر کشوری قرار دارد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،مجتبی ذاکریان عصر امروز با اشاره به گام‌های موثر در جهت مقابله با ساخت‌‌و‌ ساز بی‌رویه اظهار داشت: ساخت‌و‌ سازهای بی‌رویه شمیرانات در حوزه کشاورزی‌ به معضل تبدیل شده است.

وی افزود: کشاورزی با محوریت باغداری و گردشگری از شاخص‌های مهم توسعه شمیرانات است که با وجود محصولات مرغوب کشاورزی با چالش‌های زیادی مواجه هستند.

فرماندار شهرستان شمیرانات ساخت‌ و‌ سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی را غیر قابل توجیه خواند و بیان کرد: تفکیک اراضی کشاورزی ، عدم وجود سردخانه و انبار نگهداری محصولات و نبود مرکزی برای عرضه فروش مستقیم محصولات کشاورزی از مهمترین چالش‌های پیش روی کشاورزان است.

ذاکریان به افزایش قیمت زمین در لواسانات و رودبار قصران اشاره کرد و گفت: گرانی افسارگسیخته اراضی کشاورزی منجر به تمایل کشاورزان برای فروش زمین‌ها به غیربومی‌ها و خوش‌نشینان شده است.

وی تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌‌های حفظ کشاورزی را نظیر سردخانه و مرکز فروش محصولات و همچنین برهم زدن بساط دلالان را بسیار مهم عنوان کرد و پیگیری دستگاه‌های نظازتی را بسیار حائز اهمیت دانست‌.

فرماندار شمیرانات تاکید کرد: تشویق جوانان، معتمدان و شوراهای منطقه به تاسیس و یا فعال‌سازی مجدد تعاونی‌ها را یکی از اقدامات فرمانداری در راستای تغییر دیدگاه شهروندان و رونق بیش از پیش کشاورزی شمیرانات است که باید با جدیت این موضوع پیگیری شود.

ذاکریان به توسعه فعالیت‌های کشاورزی به صنایع تبدیلی اشاره و بیان کرد: حفظ و صیانت هز کشاورزی سد مستحکمی در برابر دلالان و سودجویانی است که نباید اجازه تخریب مناطق بکر به دلالان داده شود.

وی تولیدات سالانه محصولات باغی شمیرانات را در استان تهران و کشور مهم ارزیابی کرد و گفت: شهرستان شمیرانات با تولید ۷۶ هزار تن گیلاس رتبه نخست ممتاز را در ۴ هزار و ۵۴۴ هکتار سطح زیر کشت داراست.

فرماندار شمیرانات با اشاره به رتبه نخست تولید آلبالو در استان تهران افزور: ۶ هزار و ۳۲۸ تن در ۴۸۵ هکتار اراضی کشاورزی شمیرانات زیر کشت این محصکل است و در تولید سیب استان تهران با تولید ۶۴ هزار و ۸۶۰ تن در یک هزار و ۲۸۲ هکتار سطح زیر کشت جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستیم‌.

ذاکریان در پایان خاطرنشان کرد: بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در اراضی کشاورزی قابل کشت این شهرستان شمیرانات مشغول به کار هستند.

بیشتر بخوانید:

کتاب راهنمای گردشگری تهران، ری و شمیرانات منتشر شد

برگزاری نخستین نمایشگاه گردشگری جهان اسلام در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *