پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

مدرنسازی اقامتگاه های مازندران باید در دستور کار قرار بگیرند

یک کارشناس گردشگری و هتل‌داری، گفت:دلیل تمایل نداشتن مردم برای اقامت در هتل های مازندران،عدم مدرنسازی و وجود امکانات کافی است که باید در سال آینده مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،محسن کیاکجوری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مصاحبه رییس جامعه هتلداران ایران درخصوص استقبال نکردن مسافران از اقامت در هتل‌ها و کاهش درصد اشغال این اقامتگاه‌ها در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲، اظهار کرد: اگر به آمار اقامت در هتل‌های نوساز با ساختار درست معماری و تجهیزات نگاهی انداخته شود درصد اشغال بالایی مشاهده می‌شود.

وی گفت: اخیرا رؤسای  جوامع هتلداران در استان‌های مختلف اعلام کردند که مسافران به جای اقامت در هتل به خانه‌های شخصی و خانه مسافرهای ویلایی گرایش دارند و اگر بررسی صورت گیرد می‌بینیم که خانه مسافرها هرساله در حال تکمیل امکانات، به روزرسانی و نوسازی واحدهای خود براساس سلایق و علایق مخاطبین هستند تارضایت مهمانان را جلب کنند.

این کارشناس گردشگری و هتل‌داری یادآور شد: دلیل دیگر تمایل گردشگران به اقامت در واحدهای غیرهتلی مسافرت‌های گروهی، خانوادگی با نفرات زیاد است که می‌خواهند در مسافرت دور هم باشند.

کیاکجوری تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود ابتدا  نسبت به اماکن دولتی که حتی در اختیار مسافران شخصی قرار می‌گیرد، ارائه طریق شود و  صرفا در ایام پیک سفر به چند شعار کلیشه‌ای بسنده نکنند، همچنین  در زمان ایجاد تاسیسات گردشگری، جانمایی درستی نسبت به مکان مورد نظر، معماری صحیح، انتخاب   درست تاسیسات و تجهیزات صورت گیرد.

 وی با تاکید بر آموزش و اینکه سرلوحه نگاه حرفــه‌ای صنعت گردشگری به معنای واقعی قرار گیرد، افزود: هتل‌هایی که اکنون فعالیت می‌کنند به روزرسانی امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی آموزش دیده را اولویت دانسته تــا در رقابت گردشگری جامعه توسعه یافته جا نمانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *