پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

گِله معاون گردشگری استان فارس از بی توجهی به کاخ اردشیربابکان و شهر گور

معاون گردشگری و زیارت استانداری فارس گفت:کاخ اردشیربابکان و شهر گور مکان هایی پر پتانسیل در جذب گردشگر هستند،اما با این وجود این مکان های تاریخی وضعیت مناسبی ندارند و به آنها بی توجهی شده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،محمد فرخ‌زاده در حاشیه سفر به شهرستان فیروزآباد، با انتقاد از نبود راهنمایان تور و برنامه‌ای برای روایت‌گری و معرفی کاخ اردشیر بابکان و تاریخ آن خاطرنشان کرد: گردشگران حاضر در این مکان رها و دچار سردرگمی بودند.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری فارس، فرخ‌زاده افزود: ساخت و سازهای غیر مجاز در ورودی مسیر کاخ اردشیر بابکان در قالب رستوران، سفره‌خانه و… چهره بسیار نا مناسبی را برای این اثر تاریخی فراهم کرده و لازم است دستگاه قضایی، میراث فرهنگی و فرماندار به عنوان رییس شورای تامین برای ساماندهی آن اقدام کنند.

قائم مقام استاندار در شورای توسعه گردشگری فارس همچنین در بازدیدی که از شهر باستانی گور داشت عنوان کرد: نقایص بسیاری در این منطقه وجود دارد که بیشتر درباره کاوش‌های باستان شناسی و زمین‌های کشاورزی تصرف شده است.

معاون استانداری فارس با بیان اینکه این شهر می‌توانست به عنوان یک منطقه بسیار ارزشمند در تاریخ فارس و جهان باشد، اضافه کرد: اکنون شاهد سرقت های جزیی و خرد و از بین رفتن این آثار در زیر زمین به دلیل آبیاری زمین‌های کشاورزی تصرف شده هستیم.

فرخ‌زاده همچنین از اینکه در سطح ملی برای این داشته ارزشمند تاریخی هیچ ردیف بودجه ای در نظر گرفته نشده است ابراز تاسف و خاطرنشان کرد: مسئولین متولی در سطح کشور باعث و بانی این بی توجهی و اهمال کاری هستند.

نبود یک موزه از آثار جمع آوری شده در محیط کاخ و یا در کنار این اثر از دیگر مواردی بود که فرخ زاده به آن اشاره و اضافه کرد: کمبود چنین موزه‌ای باعث کاهش جاذبه برای گردشگران و بازدیدکنندگان کاخ اردشیر بابکان شده است.

معاون گردشگری و زیارت استانداری فارس گفت: آثار تاریخی و اشیا ارزشمند جمع آوری شده در مکانی غیر استاندارد نگهداری می‌شود در صورتی که این امکان وجود داشت که از آن موزه‌ای زیبا خلق و دانش عمومی مردم را با آن بالا برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *