ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

مدیرعامل سامانه اجاره ویلا، سوئیت و اقامتگاه های بوم گردی “هومسا” در گفتگو با توریسم اینترنشنال؛ اولویت اصلی هومسا توسعه “گردشگریِ تجربه محور” است

توریسم اینترنشنال؛ “مهدی راد” مدیر عامل سامانه اجاره ویلا، سوئیت و اقامتگاه های بوم گردی “هومسا”، در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، در گفتگو با توریسم اینترنشنال؛ به تشریح برنامه ها، دستاوردها، و ویژگی های خاص هومسا در حوزه صنعت گردشگری پرداخته است.

مشروح گفتگو با مهدی راد را در ادامه بخوانید.

*لطفا خود را با ذکر سِمت معرفی فرمایید.

من مهدی راد هستم مدیر عامل “هومسا”.

*ابتدا توضیحی در مورد کسب و کار خود و چهارچوب کاری هومسا ارائه کنید؟

هومسا از سال ۹۵ کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر بالای ۱۰ هزار اقامتگاه در کل کشور را پوشش می دهد. ما با چهار هزار میزبان در کل کشور در ارتباط هستیم و در واقع اقامتگاه هایشان را به میهمانانمان ارائه و معرفی می کنیم. انواع مختلف اقامتگاه هایی که ما معرفی و ارائه می کنیم شامل بوم گردی ها، ویلا، سوئیت، خانه های روستایی، هتل-آپارتمان، و آپارتمان است.

کد تخفیف هومسا ۱۰ درصدی برای رزرو اقامتگاه | تخفیفه

*آنچه که شما در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران در قالب کسب و کار هومسا ارائه می کنید چیست؟

ما با شعار “تجربه کن” در هومسا دنبال این هستیم که اقامت های تجربه محور را به میهمانانمان ارائه کنیم. در این راستا، ما با میزبان های اقامتگاه های بومگردی و محلی تعامل برقرار می کنیم و در جهت توانمند سازی آن‌ها، شماری رویداد در اقصی نقاط کشور و در کل استان های ایران برگزار می کنیم که در قالب آن ها کاربرهای ما در کنار اقامت خود، تجربه یک تا چند روز زندگی به سبک مردمان محلی را نیز تجربه می کنند. دراین چهارچوب یک میهمان را وقتی وارد یک اقامتگاه بومگردی می شود، در کلیه فرآیندهای زندگی از صبحانه تا پخت نان محلی، شیر دوشیدن و کارهای کشاورزی و دیگر کارهای روزمره ای که مردان و زنان به صورت روزانه در آن اقلیم خاص انجام می دهند هماهنگ می کنیم تا آن ها نیز بتوانند به نوعی آن را تجربه کنند. این همان ایده محوری است که دنبال می‌کنیم و اکنون در شمال کشور در شهر رشت، در جنوب در شهر قشم، در مرکز در شهداد کرمان، این رویدادها را برگزار کرده ایم و در استان های دیگر نیز برنامه داریم تا رویه ای مشابه را در پیش گیریم.

*فرق هومسا با بقیه کسب و کارهای مشابه در حوزه گردشگری چیست؟

مزیت رقابتی ما در مقایسه با دیگر کسب و کارهای مشابه این است که ما در حین “اقامت” افراد، “تجربه” هم ارائه می کنیم. این یعنی ما اول تجربه می فروشیم و بعد اقامت. به این صورت که ما با رویا سازی و کاری که در شبکه های مجازی خود انجام می دهیم، میهمانان را به این سمت می بریم که به منطقه ای بروند و انجام فعالیتی را نیز در حین اقامت خود تجربه کنند. از این رو، ما صرفا بستری(پلتفرمی) برای معرفی اقامت نیستیم. ما دنبال این هستیم که میهمان ها، گردشگری را به معنای واقعی کلمه تجربه کنند. ما سعی داریم که میزبان های ما تبدیل به تور لیدرهای محلی ما شوند و به میهمان های ما بسته هایی را ارائه بدهند که در آن ها غذا هست، سوغاتی هست، فعالیت و تجربه هست، و در عین حال، اقامت هم هست.

*همانطور که می دانید شرایط اقتصادی کشوری ما در وضعیتی خاص است. آیا در هومسا به دغدغه های اقتصادی مردم و آسان سازی سفرها برای آن ها نیز توجه داشته اید؟

با شیوع کرونا رزرو اقامتگاه های مستقل از سمت میهمان های ما بیشتر شد چون فضای هتل ها به نحوی بود که عبور و مرور و رفت و آمدها در آن ها زیاد بود و خانواده ها ترجیح دادند که به سمت رزرو اقامتگاه ها و ویلاهایی بیایند که مستقل هستند. در عین حال، ما نیز هماهنگی هایی را با میزبان ها انجام دادیم تا مکان های اقامتی آن‌ها ضدعفونی شود و به طور کلی پروتکل های بهداشتی در بهترین حالت در آن ها رعایت شوند و بسته بهداشتی و ضدعفونی نیز به میهمان ها ارائه شود. بسته ای که شامل روتختی، روبالشتی، الکل، ماسک، شوینده ها و غیره می شود. در واقع، ما سعی داشتیم تا فضای امنی را در اقامتگاه های خودمان ایجاد کنیم که میهمان های ما با خیال راحت حاضر شوند و اقامات داشته باشند. در عین حال، قیمت هایی نیز که ما به آن ها پیشنهاد می دهیم، قیمت های رقابتی و مناسبی هستند.

* در پایان اگر نکته دیگری دارید بفرمایید.

آینده ای که ما ترسیم کرده ایم این است که تبدیل به بزرگترین جامعه بومگردی ایران شویم و دنبال این هستیم که بستری باشیم برای کسب درآمدِ حداکثری برای میزبان ها و خلق ارزش حداکثری برای میهمان ها.

 

پایان گفتگو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *