ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

مشکلات مربوط به مواد اولیه”کلاش بافان”کردستان رفع خواهد شد

معاون رئیس اداره گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت:به زودی با همت مسئولان مشکلات مربوط به تهیه مواد اولیه “کلاش بافان”استان رفع خواهد شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،فرهاد حامدی روز سه‌شنبه در جلسه هم‌اندیشی و رفع مشکلات تأمین مواد اولیه کلاش‌بافان شهرستان مریوان اظهار کرد: مریوان در بسیاری از رشته‌های صنایع‌دستی دارای شهرت و اعتبار جهانی است و یکی از این حرفه‌های خاص و پردرآمد که تعداد زیادی از مردان و زنان سخت‌کوش و هنرمند این دیار از طریق آن امرار معاش می‌کنند، بافت کفش‌های محلی “کلاش” است.

وی افزود: این شهر با بیش از چهار هزار هنرمند، بیشترین بافنده کلاش را در استان دارد، به‌طوری‌که بیشترین آموزشگاه‌های کلاش‌بافی، کارگاه‌های تولید کلاش و فروشگاه‌های کلاش در این شهرستان فعال هستند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه عدم تأمین مواد اولیه (نرینه) از جمله چالش‌ها و موانع‌ پیش‌روی فعالان این عرصه است، یادآور شد: تمام موارد مربوط به تهیه(نرینه) زیره کلاش طبق قوانین دامپزشکی انجام شده است.

وی با تأکید بر حمایت از صنعت‌گران این عرصه، گفت: امید است با استفاده از ظرفیت ادارات ذیربط، موانع و مشکلات تامین مواد اولیه فعالان این بخش به‌زودی مرتفع و زمینه رونق و تولید آن مهیا شود.

شهرستان مریوان، شهریورماه سال ۱۳۹۶ در شورای ثبت جهانی صنایع‌دستی یونسکو به‌عنوان شهر جهانی کلاش و پنجمین شهر ثبت شده ایران، جهانی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *