ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳
تغذیه حیات وحش

مضررات تغذیه دستی برای حیات وحش

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره حفاظت محیط زیست کردستان در خصص غذا دادن به موجودات حیات وحش بدون ضابطه و سر خود هشدار داد. این حرکت موجب ایجاد مشکلات اکولوژیکی در حیوانات می شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال، حیدر ویسی اظهار کرد: ریختن مواد غذایی مانند نان خشک، دانه های مختلف گیاهی مانند گندم و برخی پسماندهای غذایی برای پرندگان و حیات وحش در برخی نقاط توسط گردشگران و مردم به یک رسم تبدیل شده است که برای آنان زیان آور است.

وی افزود: این امر متأسفانه علاوه بر امکان انتقال بیماریها به سیستم گوارشی و تنفسی از طریق غذای دستی آلوده باعث بروز مشکل در رژیم غذایی پرندگان و حیات وحش می شود.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره حفاظت محیط زیست استان کردستان ادامه داد: برخی افراد سودجو همچنین می توانند از این ترفند برای شکار حیات وحش بویژه پرندگان وحشی استفاده نمایند؛ لذا از عموم مردم درخواست می شود از هر نوع غذا دهی به ویژه پرندگان و زیستمندان تالاب زریوار و منابع آبی در مواقع غیر اضطراری خودداری کنند.

ویسی تصریح کرد: در واقع غذا دادن به طور مستمر به حیات وحش موجب خلل در نظام طبیعت و اکوسیستمی این حیوانات خواهد شد و باعث می شود که آنان به شرایط جدید یعنی آماده بودن غذا و کم تحرکی عادت کنند و حتی در ادامه زندگی در بسیاری از موارد به دلیل قرار گرفتن در شرایط سخت به مشکل برخورند و یا تلف شوند.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به باورها و افسانه‌هایی در مورد «سنگ شدن»

پیش بینی های آخرالزمانی یک کامپیوتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *