پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

معرفی کتاب مصریان باستان

مصر یکی از چهار تمدن کهن تاریخ به شمار میرود.درون این تمدن راز و رمز های زیادی وجود دارد که هنوز کشف نشده اند و همچنین از ان دوران بنا هایی به جا مانده که ساخت انها با تجهیزات پیشرفته امروزی نیز امکان ناپذیر است. دانشمندان و محققین ساخت آن هارا غیر ممکن میدانند و معتقدند تنها موجودات فرازمینی میتوانند چنین پدیده هایی را خلق کنند.

به گزارش توریسم اینترنشنال،کتاب مصریان باستان نوشته الیسون لاسیور به بیان سبک زندگی مردم مصر باستان پرداخته و شمارا به آن دوران میبرد بطوری که به معنای واقعی کلمه با شکوه وصف ناپذیر این تمدن اشنا خواهید شد و به وجد خواهید آمد.

آن‌قدر آثار باقی‌مانده از تمدن مصر باستان وجود دارد که باور این‌که این فرهنگ طی قرن‌ها پوشیده در راز بوده دشوار است. حتی هنگامی که جنگ و تجاوز مصر باستان را ناتوان ساخت، نویسندگان و سیاحانی از یونان و روم به شهرهای باشکوه مصر رفتند و چیزهای عجیب و فوق‌العاده‌ای را که در آن نقاط دیدند ثبت کردند. ولی هنگامی که مصر تحت فرمانروایی بیگانگان قرار گرفت، مردم فراموش کردند که زبان مصری را چگونه قرائت کنند، و سرگذشت تمدنی که زمانی بر جهان فرمان می‌راند برای همیشه به پایان رسید. طی قرن‌ها، از یک تمدن عظیم در گذشته فقط داستان‌هایی باقی ماند. سرانجام، مصر تحت فرمانروایی مسلمانان درآمد، و اروپاییان کمی اجازه یافتند از آن‌جا دیدار کنند. در قرون وسطی، سلحشوران رهگذر بر سر راه خود برای نبرد در سرزمین‌های مقدس از رود نیل عبور می‌کردند و به عجایب اسرارآمیز مصر نگاهی گذرا می‌انداختند ولی هیچ‌یک درباره مردم یا تمدنی که آن‌گونه عظمت را آفریده بودند چیزی نمی‌دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *