چ٫ اردیبهشت ۱۲ام, ۱۴۰۳

معرفی ۳ مورد از بهترین آبشار های پاوه

پاوه را به دلایل گوناگون باید بهترین مقصد گردشگری کرمانشاه دانست.آبشار های طویل، مراتع سرسبز و جنگل های انبوه همگی دست به دست هم داده‌اند تا تجربه یک طبیعت‌گردی مهیج را به شما هدیه دهند.

در این مطلب تا انتها با توریسم اینترنشنال همراه باشید تا شمارا با بهترین آبشارهای این شهر اشنا کنیم.

چند آبشار دیدنی در پاوه

آبشار شیلماو

یکی دیگر از دیدنی های پاوه و آبشارهای زیبای استان کرمانشاه آبشار شیلماو است که در قسمت غربی روستای خانقاه و در سه کیلومتری شهر پاوه قرار دارد. اوج زیبایی این آبشار در فصل بهار است که جاری شدن و جوش و خروش این آبشار منظره ای رویایی به آن می بخشد.

این آبشار از ارتفاعات کوه آتشگاه سرچشمه می گیرد.

آبشار شیلماو یکی از آبشارهای استان کرمانشاه است که در غرب روستای خانقاه در سه کیلومتری غرب شهر پاوه جای گرفته است. این آبشار زیبا از ارتفاعات کوه آتشگاه سرچشمه می‌گیرد. با شروع فصل دیدنی بهار و جوشش چشمه‌های شیلماو این آبشار زیبا منظره‌ای بی‌بدیل را در این منطقه پدید می‌آورد.

آدرس:‌ سه کیلومتری غرب شهرستان پاوه، ارتفاعات آتشگاه

آبشار شولخه

آبشار دوقلوی شولخه یکی دیگر از دیدنی های پاوه و از آبشارهای زیبا و افسانه ای این شهر است. این آبشار زیبا در فاصله هفت کیلومتری از شهر پاوه و در دره گنجگاه و در مسیر جاده نوسود قرار گرفته است.

آبشار شولخه از چشمه ای به نام چشمه سیلی سرچشمه می گیرد و از آن جایی که این چشمه فصلی است این آبشار نیز فصلی به شمار می آید و در فصل های مخصوصی از سال در جریان است.

زیباترین آبشارهای پاوه

اما از آنجایی که این آبشار در زیر جاده قرار گرفته و از چشم رهگذران و مسافران نا آشنا دور مانده است هنوز طبیعت و فضای بکر و دست نخورده خود را حفظ کرده و فقط افرادی که کاملا با محیط این منطقه آشنایی دارند می توانند جای این آبشار را به راحتی پیدا کنند و از فصولی که آبشار در جریان است آگاه هستند.

آبشار نودشه

آبشار نودشه که یکی از دیدنی های پاوه به شمار می رود و طبیعتی واقعا زیبا و بکر دارد در روستای نودشه که یکی از توابع شهر پاوه است قرار دارد. این آبشار در دل کوه های بلند و دره های عمیق و بکر در امتداد رودخانه سیروان جا خوش کرده است. طبیعت این آبشار به قدری زیبا است که به تنهایی میتواند دلیلی برای سفر به شهر پاوه باشد. اطراف این آبشار را کوهستان های سرسبز و جنگل های انبوه احاطه کرده است.

آدرس:‌ شهرستان پاوه، نزدیکی روستای نودشه

زیباترین آبشارهای پاوه

آبشار دشه

آبشار دشه یکی از زیباترین آبشارهای شهر پاوه و از دیدنی های پاوه است که در فصل های مختلف این کشور چهار فصل، زیبایی خود را حفظ می کند و در هر فصل به صورتی خاص و منحصر به فرد زیبا است. طبیعتی که اطراف این آبشار را احاطه کرده نیز بر زیبایی های این آبشار افزوده است. این آبشار بعد از عبور از رودخانه پاوه رود به رودخانه بزرگ سیروان سرازیر می شود.

آبشار دست نخورده و طبیعی باقی مانده است و خوشبختانه اثری از تخریب طبیعت توسط انسان در آن جا به چشم نمی خورد. جاده پاوه به نودشه طبیعتی بسیار زیبا و دیدنی دارد و می تواند بیشتر از چشم اندازهای جاده معروف چالوس شما را به وجد بیاورد.

هنگام گذر از این جاده چشم اندازهایی مثل کوه های بلند و صخره های سنگی و دره های عمیق، جنگل های سرسبز و رودخانه و چشمه های مختلف را مشاهده خواهید کرد.

آدرس:‌ شمال غربی شهرستان پاوه، روستای دشه

زیباترین آبشارهای پاوه

آبشار دریبر

آبشار زیبای دریبر یکی دیگر از دیدنی های پاوه است که در بین پیچ و خم های جاده نوسود به پاوه قرار دارد و زیبایی توصیف نشدنی و منحصر به فردی به این منطقه بخشیده است. این آبشار زیبا از ارتفاعات بلند کوهستان های اطراف سرچشمه گرفته و پس از ریزش از چندین صخره با ارتفاعات متفاوت به رودخانه پاوه رود و از آنجا به رودخانه سیروان میریزد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *