ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳
مونوریل قم

مونوریل قم یک مقصد گردشگری است

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم اعلام کرد : مونوریل قم اگر به عنوان مقصد گردشگری در نظر گرفته شود کاملا می تواند توجیه اقتصادی داشته باشد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، روح‌الله امراللهی عضو شورای اسلامی شهر قم در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت مونوریل در شهر قم اظهار کرد: برخی از کلان‌شهرهای کشور نیز در تلاش هستند تا از مونوریل به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری استفاده کنند.

به گفته وی، باوجود اینکه قم و اردبیل تقریباً در یک دوره تاریخی به استان ارتقاء یافتند، اما امروز اردبیل چهارمین شهر کشور از نظر تعداد واحدهای اقامتی است اما قم به‌رغم حضور میلیونی زائر اصلاً وضعیت مناسبی از نظر زیرساخت‌های جذب و ماندگار مسافر ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر قم اهمیت حمایت از سرمایه‌گذاری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: یکی از مؤلفه‌های مهم در امر سرمایه‌گذاری توجه به جاذبه‌های مردمی و توریستی آن بوده که در قم کم‌تر مورد توجه بوده است.

وی با بیان اینکه قم خاستگاه بسیاری از حرکت‌های فکری و معنوی جهان اسلام و بین‌الملل است، ادامه داد: باوجود اقبال زیاد گردشگران و مسافران غیر ایرانی، اما وضعیت واحدهای اقامتی و گردشگری قم تناسبی با این شهر تأثیرگذار ندارد.

امراللهی یادآور شد: نگرش بدنه اجرایی و اداری شهر باید از وضعیت قبلی خود خارج شود و در مسئله طراحی و سرمایه‌گذاری به سمت جاذبه‌های تفریحی اقامتی سوق داده و نگاه به سرمایه‌گذار نیز صمیمانه‌تر شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: در کنار توسعه و تکمیل زیرساخت‌های جذب توریست، لازم است تا فرهنگ توریست‌پذیری در بین عموم مردم از تاکسیرانان گرفته تا سایر شهروندان ارتقاء یابد.

وی در ادامه بلوار پیامبر اعظم(ص) را از محورهای سرمایه‌گذاری قم دانست و تصریح کرد: برای به نتیجه رسیدن سرمایه‌های مشارکتی باید زمینه‌های اقتصادی آن نیز دیده شود تا این پروژه‌ها به خاطر مشکلات مالی شکست نخورد.

بیشتر بخوانید:

لزوم احداث مرکز آموزش هتل‌داری در قم

آغاز دوره گردشگری نجوم «نگاه به آسمان» در مجموعه تاریخی گنبد سبز قم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *